Po co komu podnośnik motocyklowy?

Lubicie grzebać przy swoich maszynach? Mam nadzieje, że odpowiecie na moje pytanie w komentarzu, w końcu uwielbiam integrację z moimi czytelnikami – śmiało mogę powiedzieć, że daje mi to ogromną radość, gdyż mam wtedy świadomość, że ktoś czyta te moje wypociny. Jeśli odpowiecie, że tak, to ten artykuł będzie dla was. Jeśli zaś odpowiecie, że jednak nie bardzo – to on również będzie dla was, ponieważ może was przekona to do lepszego poznania swojego motocykla.

Co daje nam podnośnik?

Otóż jeśli poznamy zasadę działania maszyny i sami przebrniemy przez większość napraw, czynności serwisowych i wymian części, o wiele łatwiej będzie nam zażegnać sytuacje kryzysową w czasie odbywania trasy. Dużo szybciej zweryfikujemy i ustalimy awarię, więc od razu będziemy w stanie porozmawiać z mechanikiem (jeśli sami nie damy rady dokonać stosownych czynności), który zobaczy, że nie jesteśmy laikami w temacie i ułatwimy mu całe zadanie, przyspieszając czynności naprawcze – będę zawsze wszystkich namawiał, żeby zaczynali od prostych czynności serwisowych, a po kilku latach będą w stanie samodzielnie wykonać większe naprawy.

Podnośnik zaś, da nam ogromne możliwości dostania się do wielu niedostępnych normalnie miejsc i o ile w przypadku aut potrzebny jest kanał, tutaj raczej nie zdało by to egzaminu zbyt dobrze.

Cena podnośnika.

Wszystko zależy od oczekiwań, ponieważ podstawowe modele, które będą podnosić nam tylne lub przednie koło, to kwestia 200-300 złotych i kupimy już w tej cenie naprawdę porządny podnośnik Oxford.

Jeśli potrzebujemy czegoś nieco bardziej profesjonalnego, służącego do często psujących się crossów (nie ze względu na niską jakość motocykli typu cross, po prostu taki sport), to nasz podnośnik będzie kosztował już 2500 złotych, jak to ma miejsce w przypadku modelu Cross Stand 2001.I zostaje nam ostatnia grupa podnośników, czyli te najbardziej zaawansowane i wykorzystywane w przypadku profesjonalnych warsztatów z możliwością podniesienia motocykla hydraulicznie i sterowaniem elektrycznym. Jest to koszt powyżej 10 tysięcy złotych – przykładowo Bike-Lift BLC 750 Gate w cenie 12 500 zł.