Osłona silnika i miski olejowej w motocyklach

Jazda motocyklem turystycznym, powinna nieść nam ogromną przyjemność, która połączona będzie z bezpiecznym dojazdem z punktu startowego, do miejsca docelowego. Żeby w pełni o to zadbać, musimy również zabezpieczyć motocykl, jego elementy konstrukcyjne i części napędowe. Służyć będzie do tego chociażby osłona silnika, która często do tanich nie należy.

Doskonałym zobrazowaniem sytuacji, będzie porównanie dwóch modeli, a mianowicie osłona silnika 7628 MS Kawasaki, która pasuje do takich motocykli jak Kawasaki ZR 550, ZR 750, ZR-7 750 oraz Osłona silnika Suzuki V-Strom 1000 czarno/srebrna SW-Motech do wersji z gmolami ochronnymi. Pierwsza z nich figuruje w cenie 490 złotych, natomiast druga to wydatek rzędu 890 złotych. Na cenę ma wpływ przede wszystkim motocykl do którego będzie wykorzystywana osłona, ponieważ modele przeznaczone do bardziej agresywnych terenów, potrzebują dużo wytrzymalszych produktów i mocniejszego montażu.

Chronią one jednak nasz silnik i wszystkie jego części przed błotem, kamieniami, wodą, piaskiem oraz wszystkimi pozostałymi czynnikami, które w jakikolwiek negatywny sposób mogą oddziaływać na nasz motocykl. Chronią również miskę olejową, która bardzo często obrywa w przypadku wycieczek motocyklowych.

Doskonałym przykładem jest sytuacja, w której musimy zjechać z twardej asfaltowej drogi i wjechać na polną dojazdówkę, która jak wiadomo może nas zaskoczyć dołami, kamieniami i wieloma innymi problematycznymi sytuacjami. Po co mamy szorować silnikiem i miską olejową po glebie w przypadku nie zauważenia dołu? Skoro prawdopodobnie skończy się to urwaniem jakiegoś elementu i brakiem możliwości dalszej jazdy?