Polacy coraz chętniej wybierają miejskie pojazdy elektryczne

rower elektryczny

Polacy są coraz bardziej świadomi wpływu na środowisko i szukają ekologicznych rozwiązań na podróżowanie.

Alternatywne środki transportu cieszą się coraz ogromną popularnością, nie tylko w Dzień bez Samochodu, obchodzony na całym świecie 22 września. Jak wskazuje Alpay Güner prezes MediaMarktSaturn Polska, konsumenci coraz częściej kierują się troską o planetę przy wyborze produktów.

Światowy Dzień bez Samochodu jest najlepszą okazją do wypróbowania innych środków transportu. Wyniki sprzedażowe MediaMarkt pokazują, że Polacy coraz chętniej korzystają z rozwiązań alternatywnych do samochodów. Od wielu sezonów marka odnotowuje dynamicznie rosnącą sprzedaż elektrycznych deskorolek, hulajnóg i rowerów. Te ostatnie można wypróbować w ramach jazd testowych w wybranych sklepach sieci.

W MediaMarkt od lat kierujemy się w naszych działaniach ideą zrównoważonego rozwoju, co przekłada się również na asortyment naszych sklepów. Z radością obserwujemy także rosnącą troskę konsumentów o  środowisko, która ma coraz większy wpływ na ich decyzje zakupowe – zauważa Alpay Güner, prezes MediaMarktSaturn Polska.

Warto pamiętać, że każda, nawet najmniejsza zmiana przynosi pozytywne korzyści dla planety. Jak wskazują badania, samochód, którym podróżuje średnio 1,3 osoby emituje ok. 140 g/km dwutlenku węgla na osobę, a autobus, którym jedzie średnio 80 osób – tylko 11 g/km. Hulajnogi i rowery elektryczne uzyskują wyniki nawet 10 razy  niższe niż pojazdy samochodowe. Pomimo zmiennych warunków pogodowych, dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, w Polsce możemy z nich korzystać nawet przez ¾ roku.

MediaMarktSaturn Polska
press box

Warto wiedzieć

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *