Technologia

BENTLEY WZMACNIA PORTFOLIO MODELI HYBRYDOWYCH – BENTAYGA S I AZURE BĘDĄ DOSTĘPNE Z NOWYM NAPĘDEM

  • Marka Bentley uzupełnia swoje portfolio o wersje hybrydowe modeli Bentayga S i Azure.
  • Wejście na rynek nowych modeli oznacza, że  50% oferty brytyjskiego producenta będą stanowić pojazdy z napędem hybrydowym.
  • Oba samochody zapewnią ponad 43 km  bezemisyjnego zasięgu, doskonałą wydajność i imponujące osiągi.

Do rodziny luksusowych SUV-ów marki Bentley dołączą dwa nowe modele hybrydowe – Bentayga S Hybrid i Bentayga Azure Hybrid. Oba zapewnią ponad 43 km zasięgu w trybie bezemisyjnym, wysoką wydajność i niezwykłe spektrum osiągów. To kolejny ważny krok w ramach strategii Beyond100, zgodnie z którą do 2025 roku marka Bentley będzie oferowała pełną gamę modelową z hybrydowymi układami napędowymi, a także wprowadzi na  rynek swój pierwszy samochód elektryczny. Już teraz połowa całej gamy brytyjskiego producenta jest dostępna w wersji hybrydowej.

Bentayga S Hybrid – zorientowana na osiągi

Sportowa wersja luksusowego SUV-a marki Bentley to przede wszystkim wyjątkowe wrażenia z jazdy, odważny design i innowacyjna technologia. Samochód został wyposażony w 3-litrowy silnik TFSI V6 o mocy 468 KM, który pozwoli mu rozpędzić się od 0 do 100 km w zaledwie 5,3 sekundy. Maksymalna prędkość samochodu wyniesie 254 km/h. Wrażenia z jazdy zostaną spotęgowane dzięki hybrydowemu układowi napędowemu, który bez opóźnień umożliwia dostarczenie pełnego momentu obrotowego.

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli S marki Bentley, Bentayga S Hybrid oferowana jest w specyfikacji Blackline. Czarne wykończenie widoczne jest m.in. na wszystkich elementach oświetlenia zewnętrznego, progach, bocznych lusterkach, osłonie chłodnicy, a także przednim zderzaku. Wyjątkowego charakteru dodaje także spojler na tylnej klapie w stylu Speed, przyciemnione tylne lampy oraz czarne owalne zakończenia rur wydechowych.

Bentayga Azure Hybrid – dbając o samopoczucie kierowcy i pasażerów

Model Bentayga Azure Hybrid na pierwszym miejscu stawia komfort pasażerów pojazdu. Elegancki design, nowoczesna technologia i rzemieślniczy kunszt sprawiają, że każda podróż – niezależnie od odległości – jest relaksująca.

Połączenie silnika spalinowego V6 z napędem elektrycznym pozwala pasażerom cieszyć się ciszą w izolowanej akustycznie kabinie samochodu. Dodatkowy komfort zapewniają niższe o blisko 30% względem konkurentów wibracje, 22-stopniowa regulacja przednich foteli, możliwość utrzymania optymalnej temperatury ciała, a także szeroki zakres rozwiązań technologicznych, wspomagających kierowcę, m.in. tempomat adaptacyjny, funkcja wykrywania pasa ruchu czy zestaw pokładowych systemów radarowych i kamer firmy Bentley.

Aby jeszcze mocniej podkreślić elegancki i ponadczasowy charakter pojazdu, samochód został wyposażony w 22-calowe felgi, a liczne detale zewnętrzne zostały wykończone polerowanym chromem.

O marce

Bentley Motors to jedna z najbardziej pożądanych marek samochodów luksusowych na świecie. W siedzibie firmy w Crewe znajdują się wszystkie działy marki – projektowania, R&D, mechaniki oraz cztery linie produkcyjne modeli: Continental, Flying Spur, Bentayga i Mulsanne. Połączenie wyrafinowanego rzemiosła, opartego na umiejętnościach przekazywanych z pokolenia na pokolenie, z inżynierską biegłością oraz najnowocześniejszą technologią stanowi wyróżnik Bentleya jako jednej z brytyjskich marek samochodów luksusowych. Bentley stanowi przykład brytyjskiego wytwórstwa wysokiej jakości w najlepszym wydaniu. W zakładach w Crewe pracuje około 4 000 osób. W Polsce oficjalni dealerzy samochodów Bentley znajdują się w Warszawie i Katowicach.

Warto wiedzieć

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *