Technologia

BENTLEY WZMACNIA PORTFOLIO MODELI HYBRYDOWYCH – BENTAYGA S I AZURE BĘDĄ DOSTĘPNE Z NOWYM NAPĘDEM

  • Marka Bentley uzupełnia swoje portfolio o wersje hybrydowe modeli Bentayga S i Azure.
  • Wejście na rynek nowych modeli oznacza, że  50% oferty brytyjskiego producenta będą stanowić pojazdy z napędem hybrydowym.
  • Oba samochody zapewnią ponad 43 km  bezemisyjnego zasięgu, doskonałą wydajność i imponujące osiągi.

Do rodziny luksusowych SUV-ów marki Bentley dołączą dwa nowe modele hybrydowe – Bentayga S Hybrid i Bentayga Azure Hybrid. Oba zapewnią ponad 43 km zasięgu w trybie bezemisyjnym, wysoką wydajność i niezwykłe spektrum osiągów. To kolejny ważny krok w ramach strategii Beyond100, zgodnie z którą do 2025 roku marka Bentley będzie oferowała pełną gamę modelową z hybrydowymi układami napędowymi, a także wprowadzi na  rynek swój pierwszy samochód elektryczny. Już teraz połowa całej gamy brytyjskiego producenta jest dostępna w wersji hybrydowej.

Bentayga S Hybrid – zorientowana na osiągi

Sportowa wersja luksusowego SUV-a marki Bentley to przede wszystkim wyjątkowe wrażenia z jazdy, odważny design i innowacyjna technologia. Samochód został wyposażony w 3-litrowy silnik TFSI V6 o mocy 468 KM, który pozwoli mu rozpędzić się od 0 do 100 km w zaledwie 5,3 sekundy. Maksymalna prędkość samochodu wyniesie 254 km/h. Wrażenia z jazdy zostaną spotęgowane dzięki hybrydowemu układowi napędowemu, który bez opóźnień umożliwia dostarczenie pełnego momentu obrotowego.

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli S marki Bentley, Bentayga S Hybrid oferowana jest w specyfikacji Blackline. Czarne wykończenie widoczne jest m.in. na wszystkich elementach oświetlenia zewnętrznego, progach, bocznych lusterkach, osłonie chłodnicy, a także przednim zderzaku. Wyjątkowego charakteru dodaje także spojler na tylnej klapie w stylu Speed, przyciemnione tylne lampy oraz czarne owalne zakończenia rur wydechowych.

Bentayga Azure Hybrid – dbając o samopoczucie kierowcy i pasażerów

Model Bentayga Azure Hybrid na pierwszym miejscu stawia komfort pasażerów pojazdu. Elegancki design, nowoczesna technologia i rzemieślniczy kunszt sprawiają, że każda podróż – niezależnie od odległości – jest relaksująca.

Połączenie silnika spalinowego V6 z napędem elektrycznym pozwala pasażerom cieszyć się ciszą w izolowanej akustycznie kabinie samochodu. Dodatkowy komfort zapewniają niższe o blisko 30% względem konkurentów wibracje, 22-stopniowa regulacja przednich foteli, możliwość utrzymania optymalnej temperatury ciała, a także szeroki zakres rozwiązań technologicznych, wspomagających kierowcę, m.in. tempomat adaptacyjny, funkcja wykrywania pasa ruchu czy zestaw pokładowych systemów radarowych i kamer firmy Bentley.

Aby jeszcze mocniej podkreślić elegancki i ponadczasowy charakter pojazdu, samochód został wyposażony w 22-calowe felgi, a liczne detale zewnętrzne zostały wykończone polerowanym chromem.

O marce

Bentley Motors to jedna z najbardziej pożądanych marek samochodów luksusowych na świecie. W siedzibie firmy w Crewe znajdują się wszystkie działy marki – projektowania, R&D, mechaniki oraz cztery linie produkcyjne modeli: Continental, Flying Spur, Bentayga i Mulsanne. Połączenie wyrafinowanego rzemiosła, opartego na umiejętnościach przekazywanych z pokolenia na pokolenie, z inżynierską biegłością oraz najnowocześniejszą technologią stanowi wyróżnik Bentleya jako jednej z brytyjskich marek samochodów luksusowych. Bentley stanowi przykład brytyjskiego wytwórstwa wysokiej jakości w najlepszym wydaniu. W zakładach w Crewe pracuje około 4 000 osób. W Polsce oficjalni dealerzy samochodów Bentley znajdują się w Warszawie i Katowicach.

Warto wiedzieć

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *