Technologia

BENTLEY WZMACNIA PORTFOLIO MODELI HYBRYDOWYCH – BENTAYGA S I AZURE BĘDĄ DOSTĘPNE Z NOWYM NAPĘDEM

  • Marka Bentley uzupełnia swoje portfolio o wersje hybrydowe modeli Bentayga S i Azure.
  • Wejście na rynek nowych modeli oznacza, że  50% oferty brytyjskiego producenta będą stanowić pojazdy z napędem hybrydowym.
  • Oba samochody zapewnią ponad 43 km  bezemisyjnego zasięgu, doskonałą wydajność i imponujące osiągi.

Do rodziny luksusowych SUV-ów marki Bentley dołączą dwa nowe modele hybrydowe – Bentayga S Hybrid i Bentayga Azure Hybrid. Oba zapewnią ponad 43 km zasięgu w trybie bezemisyjnym, wysoką wydajność i niezwykłe spektrum osiągów. To kolejny ważny krok w ramach strategii Beyond100, zgodnie z którą do 2025 roku marka Bentley będzie oferowała pełną gamę modelową z hybrydowymi układami napędowymi, a także wprowadzi na  rynek swój pierwszy samochód elektryczny. Już teraz połowa całej gamy brytyjskiego producenta jest dostępna w wersji hybrydowej.

Bentayga S Hybrid – zorientowana na osiągi

Sportowa wersja luksusowego SUV-a marki Bentley to przede wszystkim wyjątkowe wrażenia z jazdy, odważny design i innowacyjna technologia. Samochód został wyposażony w 3-litrowy silnik TFSI V6 o mocy 468 KM, który pozwoli mu rozpędzić się od 0 do 100 km w zaledwie 5,3 sekundy. Maksymalna prędkość samochodu wyniesie 254 km/h. Wrażenia z jazdy zostaną spotęgowane dzięki hybrydowemu układowi napędowemu, który bez opóźnień umożliwia dostarczenie pełnego momentu obrotowego.

Podobnie jak w przypadku wszystkich modeli S marki Bentley, Bentayga S Hybrid oferowana jest w specyfikacji Blackline. Czarne wykończenie widoczne jest m.in. na wszystkich elementach oświetlenia zewnętrznego, progach, bocznych lusterkach, osłonie chłodnicy, a także przednim zderzaku. Wyjątkowego charakteru dodaje także spojler na tylnej klapie w stylu Speed, przyciemnione tylne lampy oraz czarne owalne zakończenia rur wydechowych.

Bentayga Azure Hybrid – dbając o samopoczucie kierowcy i pasażerów

Model Bentayga Azure Hybrid na pierwszym miejscu stawia komfort pasażerów pojazdu. Elegancki design, nowoczesna technologia i rzemieślniczy kunszt sprawiają, że każda podróż – niezależnie od odległości – jest relaksująca.

Połączenie silnika spalinowego V6 z napędem elektrycznym pozwala pasażerom cieszyć się ciszą w izolowanej akustycznie kabinie samochodu. Dodatkowy komfort zapewniają niższe o blisko 30% względem konkurentów wibracje, 22-stopniowa regulacja przednich foteli, możliwość utrzymania optymalnej temperatury ciała, a także szeroki zakres rozwiązań technologicznych, wspomagających kierowcę, m.in. tempomat adaptacyjny, funkcja wykrywania pasa ruchu czy zestaw pokładowych systemów radarowych i kamer firmy Bentley.

Aby jeszcze mocniej podkreślić elegancki i ponadczasowy charakter pojazdu, samochód został wyposażony w 22-calowe felgi, a liczne detale zewnętrzne zostały wykończone polerowanym chromem.

O marce

Bentley Motors to jedna z najbardziej pożądanych marek samochodów luksusowych na świecie. W siedzibie firmy w Crewe znajdują się wszystkie działy marki – projektowania, R&D, mechaniki oraz cztery linie produkcyjne modeli: Continental, Flying Spur, Bentayga i Mulsanne. Połączenie wyrafinowanego rzemiosła, opartego na umiejętnościach przekazywanych z pokolenia na pokolenie, z inżynierską biegłością oraz najnowocześniejszą technologią stanowi wyróżnik Bentleya jako jednej z brytyjskich marek samochodów luksusowych. Bentley stanowi przykład brytyjskiego wytwórstwa wysokiej jakości w najlepszym wydaniu. W zakładach w Crewe pracuje około 4 000 osób. W Polsce oficjalni dealerzy samochodów Bentley znajdują się w Warszawie i Katowicach.

Warto wiedzieć

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *