CUPRA Leon VZ CUP – najbardziej drapieżne auto w swoim segmencie

  • Wyróżnikiem modelu VZ CUP są sportowe fotele kubełkowe CUPBucket, wykończone skórą w kolorze Genuine Black lub Petrol Blue.
  • Najdrapieżniejsza wersja modelu Leon dostępna jest w wariancie hybrydowym typu plug-in z imponującą mocą silnika do 245 KM.
  • W hatchbacku oferowane są benzynowe warianty 2.0 TSI z możliwością wyboru mocy między 245 KM a 300 KM. Natomiast z nadwoziem typu kombi dostępny jest silnik benzynowy o imponującej mocy 310 KM, napędzający wszystkie koła poprzez system 4Drive.

Cupra Leon to drugi w historii samochód hiszpańskiej marki. Pojazd osobowy typu hatchback lub kombi produkowany jest od 2020 roku. Pierwotnie model Leon dostępny był w wersji hybrydowej 1.4 TSI Plug-In oraz z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM. Dwa lata później swojąpremierę miałanajdrapieżniejsza wersjamodelu Leon – VZ CUP o mocy nawet do 310 KM.

Moc pod maską

Dzięki nowoczesnej technologii i doskonałej inżynierii model CUPRA Leon VZ CUP oferuje napęd o zwiększonej mocy i doskonałej wydajności.W hatchbacku benzynowe wersje 2.0 TSI występują z napędem o mocy 245 KM lub 300 KM. Hybrydowy VZ CUP typu plug-in generuje moc nawet do 245 KM. Z kolei wariant w kombi zapewnia silnik benzynowy o mocy 310KM i z napędem 4Drive na wszystkie koła.

CUPRA Leon VZ CUP jest wyrazem naszego zaangażowania w doskonałą inżynierię, dbałość o detale oraz dążenie do perfekcji. Wprowadzając rozszerzoną gamę silnikową zwiększyliśmy nie tylko moc, ale zapewniliśmy naszym klientom prawdziwie sportowe doświadczenia z jazdy–mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Manager marek SEAT i CUPRA.

Sportowy design

Wersja VZ CUP została zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie i wyjątkowej wydajności. Natomiast dbałość o detale oraz zastosowanie wysokiej jakości materiałów sprawia, że wnętrze pojazdu jest wyraziste, a jednocześnie sportowe. Obicie drzwi, podłokietnik oraz górna część deski rozdzielczej zostałauzupełniona obszyciami w kolorze miedzi.Zaawansowana technologia autonomicznej jazdy i reflektory Matrix LED zwiększające widoczność, gwarantują nie tylko emocjonujące doświadczenia, ale także bezpieczny przejazd w każdych warunkach.Dodatkowym wyróżnikiem wnętrzaCupry Leona VZ CUP są sportowe fotele kubełkoweCUPBucket, wykończone skórą w kolorze Genuine Black lub Petrol Blue. Dodatkową uwagę przykuwają listwy progowe w kolorze Dark Alu oraz 19-calowe felgi z miedzianym wykończeniem.

Warto wiedzieć

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *