Ciekawostki

CUPRA Leon VZ CUP – najbardziej drapieżne auto w swoim segmencie

  • Wyróżnikiem modelu VZ CUP są sportowe fotele kubełkowe CUPBucket, wykończone skórą w kolorze Genuine Black lub Petrol Blue.
  • Najdrapieżniejsza wersja modelu Leon dostępna jest w wariancie hybrydowym typu plug-in z imponującą mocą silnika do 245 KM.
  • W hatchbacku oferowane są benzynowe warianty 2.0 TSI z możliwością wyboru mocy między 245 KM a 300 KM. Natomiast z nadwoziem typu kombi dostępny jest silnik benzynowy o imponującej mocy 310 KM, napędzający wszystkie koła poprzez system 4Drive.

Cupra Leon to drugi w historii samochód hiszpańskiej marki. Pojazd osobowy typu hatchback lub kombi produkowany jest od 2020 roku. Pierwotnie model Leon dostępny był w wersji hybrydowej 1.4 TSI Plug-In oraz z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM. Dwa lata później swojąpremierę miałanajdrapieżniejsza wersjamodelu Leon – VZ CUP o mocy nawet do 310 KM.

Moc pod maską

Dzięki nowoczesnej technologii i doskonałej inżynierii model CUPRA Leon VZ CUP oferuje napęd o zwiększonej mocy i doskonałej wydajności.W hatchbacku benzynowe wersje 2.0 TSI występują z napędem o mocy 245 KM lub 300 KM. Hybrydowy VZ CUP typu plug-in generuje moc nawet do 245 KM. Z kolei wariant w kombi zapewnia silnik benzynowy o mocy 310KM i z napędem 4Drive na wszystkie koła.

CUPRA Leon VZ CUP jest wyrazem naszego zaangażowania w doskonałą inżynierię, dbałość o detale oraz dążenie do perfekcji. Wprowadzając rozszerzoną gamę silnikową zwiększyliśmy nie tylko moc, ale zapewniliśmy naszym klientom prawdziwie sportowe doświadczenia z jazdy–mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Manager marek SEAT i CUPRA.

Sportowy design

Wersja VZ CUP została zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie i wyjątkowej wydajności. Natomiast dbałość o detale oraz zastosowanie wysokiej jakości materiałów sprawia, że wnętrze pojazdu jest wyraziste, a jednocześnie sportowe. Obicie drzwi, podłokietnik oraz górna część deski rozdzielczej zostałauzupełniona obszyciami w kolorze miedzi.Zaawansowana technologia autonomicznej jazdy i reflektory Matrix LED zwiększające widoczność, gwarantują nie tylko emocjonujące doświadczenia, ale także bezpieczny przejazd w każdych warunkach.Dodatkowym wyróżnikiem wnętrzaCupry Leona VZ CUP są sportowe fotele kubełkoweCUPBucket, wykończone skórą w kolorze Genuine Black lub Petrol Blue. Dodatkową uwagę przykuwają listwy progowe w kolorze Dark Alu oraz 19-calowe felgi z miedzianym wykończeniem.

Warto wiedzieć

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *