CUPRA Leon VZ CUP – najbardziej drapieżne auto w swoim segmencie

  • Wyróżnikiem modelu VZ CUP są sportowe fotele kubełkowe CUPBucket, wykończone skórą w kolorze Genuine Black lub Petrol Blue.
  • Najdrapieżniejsza wersja modelu Leon dostępna jest w wariancie hybrydowym typu plug-in z imponującą mocą silnika do 245 KM.
  • W hatchbacku oferowane są benzynowe warianty 2.0 TSI z możliwością wyboru mocy między 245 KM a 300 KM. Natomiast z nadwoziem typu kombi dostępny jest silnik benzynowy o imponującej mocy 310 KM, napędzający wszystkie koła poprzez system 4Drive.

Cupra Leon to drugi w historii samochód hiszpańskiej marki. Pojazd osobowy typu hatchback lub kombi produkowany jest od 2020 roku. Pierwotnie model Leon dostępny był w wersji hybrydowej 1.4 TSI Plug-In oraz z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM. Dwa lata później swojąpremierę miałanajdrapieżniejsza wersjamodelu Leon – VZ CUP o mocy nawet do 310 KM.

Moc pod maską

Dzięki nowoczesnej technologii i doskonałej inżynierii model CUPRA Leon VZ CUP oferuje napęd o zwiększonej mocy i doskonałej wydajności.W hatchbacku benzynowe wersje 2.0 TSI występują z napędem o mocy 245 KM lub 300 KM. Hybrydowy VZ CUP typu plug-in generuje moc nawet do 245 KM. Z kolei wariant w kombi zapewnia silnik benzynowy o mocy 310KM i z napędem 4Drive na wszystkie koła.

CUPRA Leon VZ CUP jest wyrazem naszego zaangażowania w doskonałą inżynierię, dbałość o detale oraz dążenie do perfekcji. Wprowadzając rozszerzoną gamę silnikową zwiększyliśmy nie tylko moc, ale zapewniliśmy naszym klientom prawdziwie sportowe doświadczenia z jazdy–mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Manager marek SEAT i CUPRA.

Sportowy design

Wersja VZ CUP została zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie i wyjątkowej wydajności. Natomiast dbałość o detale oraz zastosowanie wysokiej jakości materiałów sprawia, że wnętrze pojazdu jest wyraziste, a jednocześnie sportowe. Obicie drzwi, podłokietnik oraz górna część deski rozdzielczej zostałauzupełniona obszyciami w kolorze miedzi.Zaawansowana technologia autonomicznej jazdy i reflektory Matrix LED zwiększające widoczność, gwarantują nie tylko emocjonujące doświadczenia, ale także bezpieczny przejazd w każdych warunkach.Dodatkowym wyróżnikiem wnętrzaCupry Leona VZ CUP są sportowe fotele kubełkoweCUPBucket, wykończone skórą w kolorze Genuine Black lub Petrol Blue. Dodatkową uwagę przykuwają listwy progowe w kolorze Dark Alu oraz 19-calowe felgi z miedzianym wykończeniem.

Warto wiedzieć

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *