CUPRA Leon VZ CUP – najbardziej drapieżne auto w swoim segmencie

  • Wyróżnikiem modelu VZ CUP są sportowe fotele kubełkowe CUPBucket, wykończone skórą w kolorze Genuine Black lub Petrol Blue.
  • Najdrapieżniejsza wersja modelu Leon dostępna jest w wariancie hybrydowym typu plug-in z imponującą mocą silnika do 245 KM.
  • W hatchbacku oferowane są benzynowe warianty 2.0 TSI z możliwością wyboru mocy między 245 KM a 300 KM. Natomiast z nadwoziem typu kombi dostępny jest silnik benzynowy o imponującej mocy 310 KM, napędzający wszystkie koła poprzez system 4Drive.

Cupra Leon to drugi w historii samochód hiszpańskiej marki. Pojazd osobowy typu hatchback lub kombi produkowany jest od 2020 roku. Pierwotnie model Leon dostępny był w wersji hybrydowej 1.4 TSI Plug-In oraz z silnikiem 2.0 TSI o mocy 245 KM. Dwa lata później swojąpremierę miałanajdrapieżniejsza wersjamodelu Leon – VZ CUP o mocy nawet do 310 KM.

Moc pod maską

Dzięki nowoczesnej technologii i doskonałej inżynierii model CUPRA Leon VZ CUP oferuje napęd o zwiększonej mocy i doskonałej wydajności.W hatchbacku benzynowe wersje 2.0 TSI występują z napędem o mocy 245 KM lub 300 KM. Hybrydowy VZ CUP typu plug-in generuje moc nawet do 245 KM. Z kolei wariant w kombi zapewnia silnik benzynowy o mocy 310KM i z napędem 4Drive na wszystkie koła.

CUPRA Leon VZ CUP jest wyrazem naszego zaangażowania w doskonałą inżynierię, dbałość o detale oraz dążenie do perfekcji. Wprowadzając rozszerzoną gamę silnikową zwiększyliśmy nie tylko moc, ale zapewniliśmy naszym klientom prawdziwie sportowe doświadczenia z jazdy–mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Manager marek SEAT i CUPRA.

Sportowy design

Wersja VZ CUP została zaprojektowana z myślą o maksymalnym komforcie i wyjątkowej wydajności. Natomiast dbałość o detale oraz zastosowanie wysokiej jakości materiałów sprawia, że wnętrze pojazdu jest wyraziste, a jednocześnie sportowe. Obicie drzwi, podłokietnik oraz górna część deski rozdzielczej zostałauzupełniona obszyciami w kolorze miedzi.Zaawansowana technologia autonomicznej jazdy i reflektory Matrix LED zwiększające widoczność, gwarantują nie tylko emocjonujące doświadczenia, ale także bezpieczny przejazd w każdych warunkach.Dodatkowym wyróżnikiem wnętrzaCupry Leona VZ CUP są sportowe fotele kubełkoweCUPBucket, wykończone skórą w kolorze Genuine Black lub Petrol Blue. Dodatkową uwagę przykuwają listwy progowe w kolorze Dark Alu oraz 19-calowe felgi z miedzianym wykończeniem.

Warto wiedzieć

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *