Zakup nowego samochodu – kto i w jaki sposób może go sfinansować?

• Samochody hiszpańskich marek SEAT i CUPRA dostępne są w atrakcyjnych formach finansowania, m.in. Kredycie JAK ABONAMENT, Leasingu JAK ABONAMENT, NAJMIE, Kredycie KLASYCZNYM oraz Leasingu KLASYCZNYM.
• W zeszłym roku z produktów finansowych Volkswagen Financial Services skorzystało 45% klientów SEAT-a oraz 62% marki CUPRA. Coraz większą popularnością cieszy się opcja NAJMU, czyli sposób użytkowania auta bez konieczności jego zakupu.
• Klienci indywidualni SEAT-a i CUPRY najchętniej wybierają ofertę kredytową Volkswagen Financial Services. Zgodnie ze statystykami z zeszłego roku było to odpowiednio 40% i 42% klientów.
• Firmy najczęściej decydują się na zakup samochodów marek SEAT lub CUPRA w leasingu bądź najmie długoterminowym. W 2022 roku takie opcje wybrało 61% klientów biznesowych w przypadku SEAT-a oraz aż 80% firm, jeśli chodzi o CUPRĘ.

Wysoka inflacja, zerwane łańcuchy dostaw oraz pojazdów sprawiają, że produkcja nowych samochodów jest maksymalnie utrudniona. Według kwartalnego raportu „Branża motoryzacyjna” przygotowanego przez PZPM i KPMG, w 2022 roku zarejestrowano 419,7 tys. nowych samochodów osobowych, wyprodukowano ich natomiast 255,1 tys. W porównaniu do roku poprzedniego zanotowano spadek odpowiednio o 6% i 2,2%. Wyniki pokazują, że zakup nowego pojazdu jest coraz trudniejszy, jednak producenci samochodów prześcigają się w pomysłach i rozwiązaniach, by ułatwić klientom ten proces. Hiszpańskie marki SEAT i CUPRA oferują szereg propozycji finansowania, w tym opcje abonamentowe, leasingowe czy najmu. Wyniki sprzedażowe wskazują, że zakup nowego samochodu w finansowaniu stanowi coraz popularniejszą opcję wśród klientów marek SEAT i CUPRA – w zeszłym roku z takiego rozwiązania skorzystało 45% klientów SEAT-a i 62% klientów CUPRY.

Coraz popularniejszą formą finansowania wśród klientów obu marek jest najnowszy produkt finansowy od Volkswagen Financial Services, czyli NAJEM skierowany do klientów prywatnych oraz firm. W ramach tej formy finansowania wszelkie formalności i obowiązki pozostają po stronie firmy. W miesięcznej racie dostępne jest: ubezpieczenie komunikacyjne na cały okres najmu, pełna obsługa serwisowa (czyli organizacja i realizacja serwisu w stacjach obsługi obejmująca czynności serwisowe i naprawy pojazdu zarówno w ramach gwarancji, jak i poza nią), assistance, samochód zastępczy bez limitu, zarządzanie szkodami oraz opcjonalnie pakiet opon (tj. komplet dodatkowych opon, ich wymiana opon oraz przechowywanie).

Rozwiązania dla klientów indywidualnych
Według przeprowadzonych badań wśród klientów indywidualnych Volkswagen Group Polska , kierowcy najczęściej deklarują chęć gotówkowego finansowania zakupu samochodu – tak przyznało 46% ankietowanych. Wzrasta też finansowanie zakupu pojazdu dzięki klasycznemu kredytowi samochodowemu – taką odpowiedź wybrało 26% osób. Najnowszą opcję, czyli NAJEM oraz Finansowanie JAK ABONAMENT wskazało odpowiednio 14% oraz 13% ankietowanych. Ta w ostatnich latach zyskuje wśród klientów hiszpańskich marek największą popularność. W przeciągu ostatniego roku zanotowano wzrost na poziomie 4 pp. i 1 pp. To najmłodszy produkt finansowy oferowany przez Volkswagen Financial Services, którego atrakcyjność z każdym rokiem rośnie. Według statystyk firmy 40% klientów prywatnych SEAT-a skorzystało w 2022 roku z oferty kredytowej tej firmy. W przypadku klientów CUPRY wartość ta wyniosła 42%.

Wśród aktualnych propozycji finansowania zakupu samochodu dla klientów indywidualnych Volkswagen Financial Services oferuje opcje: Kredyt JAK ABONAMENT, Kredyt KLASYCZNY, NAJEM dla osób prywatnych.

Pierwsza z propozycji – Kredyt JAK ABONAMENT jest rozwiązaniem dla klientów, dla których ważna jest niska rata miesięczna. Chętnie skorzystają z niej również ci, którzy planują co kilka lat wymieniać samochód na nowy. W powyższej formie finansowania spłacana jest przewidywana utrata wartości samochodu w trakcie trwania umowy. Decyzję o tym, czy spłacić pozostałą wartość auta i jeździć nim dalej, klient podejmuje dopiero pod koniec umowy, może również korzystać z kolejnego samochodu marek SEAT lub CUPRA.

Formę klasycznego kredytu na samochód pełni Kredyt KLASYCZNY, który charakteryzuje się niskim oprocentowaniem oraz pełną jego spłatą rozłożoną nawet do 60 równych, miesięcznych rat. Wśród zalet takiego rozwiązania są niskie koszty całkowite, atrakcyjne oprocentowanie oraz równe miesięczne raty. Taka forma finansowania jest idealna dla osób, które planują korzystać z jednego samochodu przez wiele lat, a po zakończeniu umowy móc zachować go dla siebie.

Ostatnią opcją jest NAJEM dla osób prywatnych. Klient w stałej, miesięcznej opłacie ma zapewnione ubezpieczenie, serwis, assistance, przeglądy, pomoc w przypadku szkody, auto zastępcze oraz opcjonalnie pakiet opon. Główną zaletą takiej formy finansowania jest przede wszystkim kontrola kosztów, stałe opłaty oraz brak ograniczeń w korzystaniu z pojazdu. Samochód należy zwrócić wraz z końcem umowy – ta z kolei może trwać od 1 roku do 4 lat.

Rozwiązania dla firm
Jak wynika z zeszłorocznych statystyk, 61% firm skorzystało z leasingu bądź wynajmu Volkswagen Financial Services w odniesieniu do marki SEAT. W przypadku CUPRY było to aż 80% klientów biznesowych. Obecnie zakup samochodów marek SEAT i CUPRA dostępny jest dla firm w formie leasingu – Leasing JAK ABONAMENT i Leasingu KLASYCZNEGO bądź NAJMU dla firm.

Leasing JAK ABONAMENT od zwykłego leasingu odróżnia niższa kwota, miesięcznych rat. Wynika to z faktu, iż firma spłaca jedynie przewidywaną utratę wartości samochodu. Może również regulować wysokość miesięcznej raty, ustalając okres spłaty, roczny limit kilometrów i opłatę wstępną – od 0 do 30%. Umowa zawierana jest na okres 3-4 lat. Po jego upływie firma ma prawo odkupić pojazd po cenie ustalonej podczas podpisywania umowy bądź wymienić go na zupełnie nowy samochód.

Kolejna z propozycji, Leasing KLASYCZNY stworzona jest dla firm, które po zakończeniu umowy chcą otrzymać samochód na własność. W tej formie finansowania koszt auta jest rozłożony na opłatę wstępną, miesięczne raty oraz końcową wartość wykupu. Najemca sam ustala podstawowe parametry leasingu – tym samym zyskuje opcję elastycznego dostosowania wysokości miesięcznych rat do własnych potrzeb oraz możliwości finansowych firmy. Ma możliwość wyboru okresu leasingowania, opłaty końcowej oraz wysokości opłaty wstępnej, która wynosi od 0% do 45%.

Podobnie jak w przypadku klienta indywidualnego, opcja NAJMU samochodu dla firmy jest idealna dla tych klientów biznesowych, którym zależy na korzystaniu na co dzień z pojazdu, natomiast kwestie dotyczące m.in. serwisowania pozostawiają dealerowi. Koszty z tym związane zawarte są w stałej, miesięcznej opłacie. Istnieje również możliwość wniesienia opłaty początkowej do 10% wartości samochodu i obniżenia tym samym ponoszonych miesięcznych kosztów.

Zarówno klienci indywidualni jak i biznesowi coraz chętniej korzystają z oferty Volkswagen Financial Services. Szczególnie w przypadku najmu długoterminowego, pozwala im to na komfortowe korzystanie z samochodów marki SEAT i CUPRA przez dłuższy okres czasu. Naszym celem jest stałe zwiększanie i urozmaicanie form finansowania tak, by spełnić oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów – przyznaje Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA w Volkswagen Group Polska.

Warto wiedzieć

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *