Q Service Castrol rośnie. Do sieci należy już 500 warsztatów

Istniejąca od trzech lat na rynku marka Q Service Castrol świętuje właśnie dołączenie do swojej sieci 500. warsztatu. Projekt nie zwalnia tempa – menadżerowie odpowiedzialni za jego rozwój nadal skupiają się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz rozszerzaniu oferty.

Rosnące oczekiwania klientów, dynamiczna sytuacja rynkowa, a także konieczność ciągłego podnoszenia swoich kompetencji i jakości świadczonych usług to główne kryteria, którymi kierują się właściciele serwisów samochodowych, decydując się na dołączenie do konceptów sieciowych. Dzięki wsparciu doświadczonych i wiarygodnych partnerów Q Service Castrol może zapewnić konkurencyjne rozwiązania, które często nie są dostępne w przypadku mniejszych serwisów.

W trzy lata udało nam się zbudować jeden z wiodących konceptów sieciowych w Polsce. Marki Inter Cars i Castrol po raz kolejny udowodniły, że doskonale rozumieją potrzeby kierowców, oferując im profesjonalne usługi naprawcze i odpowiadając na ich rosnące oczekiwania. 500 warsztatów pod szyldem Q Service Castrol to dla nas olbrzymia satysfakcja, ale także zobowiązanie do dalszej pracy nad rozwojem sieci – mówi Marta Ciesielska, kierownik sieci serwisowych Q Service Castrol.

Strategia biznesowa marki oparta jest na zapewnieniu szerokiego portfolio usług, rozwiązań i produktów, niedostępnych w innych warsztatach samochodowych. Wśród nich są ochrona gwarancyjna wybranych elementów silnika, opon marki Semperit oraz tarcz hamulcowych ATE. Właściciele serwisów zrzeszonych w sieci mogą również liczyć na pomoc w zakresie e-commerce oraz kompleksowej obsługi klientów flotowych. Koncept oferuje także szerokie wsparcie marketingowe, poprzez m.in.: kampanie reklamowe, profesjonalne materiały wizualne czy system umawiania wizyt online. 

Od ponad 30 lat, jako Inter Cars wspieramy warsztaty samochodowe. Teraz, dzięki sieci Q Service Castrol, wspólnie z marką Castrol wyznaczyliśmy nowe standardy w branży. Stworzyliśmy innowacyjny koncept, który jest doceniany zarówno przez przedsiębiorców, jak i przede wszystkim, przez kierowców. Dzięki wspólnym wartościom, takim jak: pewność, jakość i profesjonalizm w zaledwie trzy lata staliśmy się jednym z wiodących graczy na polskim rynku – mówi Wojciech Twaróg, dyrektor sprzedaży i marketingu Inter Cars S.A. w Polsce.

Rosnąca popularność konceptów sieciowych

W Polsce do konceptów sieciowych przynależy już 1/3 wszystkich warsztatów. Trend ten jest coraz bardziej zauważalny i z roku na rok przybywa chętnych do rozwijania swojej firmy pod szyldem znanej marki. Europejskim liderem jest Norwegia, w której do sieci należy aż 88% warsztatów. W Niemczech, Francji, Włoszech oraz Szwecji ponad połowa wszystkich serwisów pozostaje zrzeszona.

Nasze międzynarodowe doświadczenie pokazuje, że trend ten będzie się coraz bardziej rozwijał. Jedną z największych przewag sieci serwisowych nad małymi warsztatami jest szybkie reagowanie na stale zmieniające się potrzeby klientów. Przy obecnym zaawansowaniu technologicznym samochodów, klienci oczekują od mechaników wysoko specjalistycznej wiedzy i wyposażenia, które nie zawsze udaje im się znaleźć w mniejszych serwisach – mówi Leszek Radzikowski, dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol.

500 i co dalej?

500 warsztatów sieci Q Service Castrol świadczy o sile i ciągłym rozwoju młodej marki. Firma skupia się na włączeniu do swojego konceptu wyłącznie jakościowych serwisów, dzięki którym jeszcze mocniej zaznaczy swoją obecność na polskim rynku.

500 punktów na mapie polski to bardzo satysfakcjonujący wynik. Jesteśmy obecni wszędzie tam, gdzie potrzebują nas kierowcy. Osiągnięcie tego poziomu wymaga od nas skupienia się na ciągłym podnoszeniu jakości i standaryzacji. Ponadto bacznie obserwujemy to, co dzieje się w branży i sukcesywnie wprowadzamy nowości odpowiadające oczekiwaniom klientów. Konsekwentnie zmierzamy w kierunku, który wyznaczyliśmy sobie na początku drogi – stać się najlepszą w kraju siecią zrzeszająca niezależne serwisy samochodowe – podsumowuje Marta Ciesielska.

Warto wiedzieć

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *