Radio Yanosik szykuje nowości – w tym osobny, świąteczny stream!

Stacja radiowa Yanosika wystartowała w czerwcu tego roku. Kierowcy do tej pory mogli jej słuchać za pośrednictwem aplikacji Yanosik oraz dedykowanego playera na stronie internetowej. Już wkrótce się to zmieni! Jak zapowiadają twórcy Radia Yanosik – będzie osobna aplikacja, a także świąteczny stream!

Jedyna taka stacja radiowa dla kierowców

Radio Yanosik powstało z myślą o kierowcach, których wspiera w trasie, ale także poza nią. Ramówka stacji wciąż się rozrasta. Zmotoryzowani mogą słuchać nie tylko wiadomości z trasy i podsumowania najważniejszych wydarzeń, ale także interesujących felietonów tematycznych, podcastów i audycji znanych prezenterów i ich gości.

Ostatnie trzy miesiące pokazują, że Radia Yanosik słucha około 360 tysięcy kierowców, do stacji powraca około 60% słuchaczy, a średnia dobowa słuchalność wynosi nawet 170 tysięcy. Radio Yanosik towarzyszy słuchaczom przez cały dzień – prime time utrzymuje się od godziny 8:00 do 22:00.

Radio Yanosik w osobnej aplikacji

Twórcy Radia Yanosik postanowili rozszerzyć możliwości odsłuchu stacji. Dotychczas kierowcy mogli jej słuchać w aplikacji Yanosik lub za pośrednictwem playera na dedykowanej stronie internetowej. Od teraz do dyspozycji będzie osobna aplikacja radiowa.

Aplikacja Radia Yanosik jest już dostępna dla systemu iOS, a już za chwilę zakończą się prace wdrożeniowe dla systemu Android oraz w TV.

Gratka dla fanów świątecznych hitów, ale nie tylko!

Fani świątecznego klimatu będą zachwyceni nowością, którą wprowadza Radio Yanosik. Twórcy poinformowali, że wystartuje nowy, osobny, bezpłatny świąteczny kanał radiowy.

Nie oznacza to, że w głównym kanale Radia Yanosik zabraknie świątecznych piosenek, te również będą grane, ale jako dodatkowy akcent do stałej ramówki muzycznej.

Emisję, tak jak w głównym kanale radia, wspiera wielokanałowy procesor dźwięku zapewniający najlepszą jakość audio.

Na Świecie i w Europie regularnie powstają okazjonalne kanały radiowe i telewizyjne. W Polsce decydują się na to nieliczni z nadawców, Radio Yanosik właśnie znalazło się wśród nich.

  • Postanowiliśmy użytkownikom aplikacji Yanosik dać możliwość posłuchania największych świątecznych polskich i zagranicznych przebojów w doskonałej jakości audio. – mówi Hubert Augustyniak,Dyrektor Muzyczny Radia Yanosik. – Gramy znanych i lubianych wykonawców, takich jak m.in. Coldplay, Kylie Minogue, Michael Bublé, Mariah Carey, Ed Sheeran, Sia, Frank Sinatra, Lanberry, Paul McCartney, Cher, Jason Derulo, Margaret, Czerwone Gitary, Ariana Grande czy Queen. Pośród świątecznych przebojów na antenie świątecznej wersji Radia Yanosik ze specjalnymi jinglami, nagranymi głosem Piotra Fronczewskiego nie zabraknie „Driving Home For Christmas”, które śpiewa Chris Rea, „Z kopyta kulig rwie” Skaldów, „Feliz Navidad” Jose Feliciano i oczywiście „Last Christmas” Wham! Gramy także zremasterowaną wersję „Happy X-mas (War is Over)”; oryginał nagrali John Lennon i Yoko Ono w 1971 roku. Dziś ten protest song – wówczas przeciwko wojnie w Wietnamie – nabiera ponownie znaczenia. Utwór nie tylko, dzięki antywojennemu przesłaniu, stał się ponadczasowym klasykiem i doczekał się wielu coverów. Każdy z emitowanych utworów w świątecznej wersji Radia Yanosik można polubić, klikając w aplikacji ikonę serduszka. W czasach, gdy użytkownicy decydują o tym, czego mają ochotę słuchać i o tym, co jest popularne, na bieżąco śledzimy popularność emitowanych przez nas utworów w obu stacjach. – dodaje.

Zespół Radia Yanosik, dzięki zebranym polubieniom, planuje w Święta wyemitować specjalne wydanie listy przebojów najbardziej lubianych świątecznych utworów, które zostały wybrane przez słuchaczy Radia Yanosik. Czy oprócz klasyków znajdą się na niej utwory w wersjach młodych wykonawców?

Wszystko w rękach słuchaczy Radia Yanosik.

Stacja na Święta będzie dostępna przez całą dobę w aplikacji Yanosik i na stronie internetowej Radia Yanosik.

Oznacza to, że każdy słuchacz może wybrać, czy ma ochotę wyłącznie na świąteczny klimat muzyczny, czy woli słuchać stałej ramówki muzycznej stacji, przeplatanej utworami świątecznymi.

Warto wiedzieć

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *