Wiadomości

CUPRA została Partnerem 37. Regat o Puchar Ameryki, a CUPRA Terramar – oficjalnym samochodem zawodów

  • CUPRA została globalnym partnerem 37. edycji Regat o Puchar Ameryki, które po raz pierwszy odbędą się w Barcelonie w przyszłym roku.
  • Nowy model hiszpańskiej marki, SUV CUPRA Terramar został oficjalnym samochodem zawodów. Prezentacja pojazdu odbędzie się podczas inauguracji imprezy.
  • CUPRA podczas ogłoszenia współpracy zaprezentowała „CUPRA Cube” – zegar odliczający czas, który powstał we współpracy z firmą Omega, oficjalnym chronometrażystą 37. Regat.

CUPRA została partnerem 37. edycji Regat o Puchar Ameryki, jednego z największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych na świecie. Po raz pierwszy w ponad 170-letniej historii zawody odbędą się w Barcelonie. Jest to wyścig, w którym nikt nie zajmuje drugiego miejsca. Międzynarodowe regaty rozgrywane od 1851 roku osiągnęły skalę globalną. Zawody odbędą się w Barcelonie w okolicach Portu Vell oraz wzdłuż plaży aż do Portu Olimpijskiego w okresie między sierpniem a październikiem 2024 roku.

Aby uczcić początek tej współpracy, marka zaprezentowała „CUPRA Cube” – zegar, który odlicza czas do startu imprezy. Projekt powstał we współpracy z Omegą, oficjalnym chronometrażystą 37. edycji zawodów. Podczas inauguracji wyścigu zostanie zaprezentowany nowy SUV CUPRA Terramar – oficjalny samochód tej imprezy.

Współpraca z organizatorem prestiżowych zawodów

CUPRA jako Globalny Partner wydarzenia będzie wzmacniać widoczność własnej marki i budować swój wizerunek na rynku międzynarodowym. Hiszpański producent będzie dostępny w strefie kibica oraz w wiosce żeglarskiej, co pozwoli na nawiązanie kontaktu zarówno z fanami zawodów, mieszkańcami Barcelony oraz miłośnikami wyścigów na całym świecie.

– Wierzymy, że nasze rodzinne miasto Barcelona jest idealnym miejscem na organizację 37. edycji Regat o Puchar Ameryki. Jako marka o sportowym charakterze napędzana emocjami, jesteśmy dumni z tego, że możemy wspierać międzynarodowe wydarzenia na tak dużą skalę, które są w pełni zgodne z wartościami marki CUPRA. Naszą ambicją jest, aby inspirować świat z Barcelony. Organizacja imprezy w tym mieście jest również świetną okazją do ponownego przeżycia ducha rywalizacji, podobnie jak podczas Igrzysk Olimpijskich w 1992 roku. Regaty to globalne wydarzenie, które ujawni najlepszą stronę tętniącej życiem Barcelony – przyznaje Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.

Podczas przyszłorocznej imprezy, po raz pierwszy w historii zawodów udział wezmą kobiety w ramach Puig Women’s America’s Cup. Inicjatywa ta ma na celu zapewnienie żeglarkom platformy do zaprezentowania swoich umiejętności w wyścigu na wysokim poziomie. Zawodniczki otrzymają również możliwość trenowania i rozwijania umiejętności przed wydarzeniem. Pomysłodawcy organizują także Youth America’s Cup, czyli wyścig żeglarski dla zawodników poniżej 25 roku życia, który będzie okazją do odkrycia wschodzących talentów. CUPRA, zostając sponsorem imprezy, wspiera integrację w sporcie oraz inspirowanie kolejnych pokoleń.

– Jesteśmy bardzo dumni z faktu dołączenia marki CUPRA do grona sponsorów 37. edycji Regat o Puchar Ameryki. Pasja do Barcelony i wysokich osiągów to coś, co nas łączy. Dzięki różnym, nietypowym aktywacjom, marka CUPRA będzie wspierać nas w nawiązywaniu kontaktu zarówno z mieszkańcami Barcelony, jak i fanami tego sportu z całego świata. Wspólnie opowiemy historię zawodów, innowacyjnych rozwiązań i inspiracji, które natchnęły nas do tej współpracy – stwierdził Grant Dalton, dyrektor generalny Regat o Puchar Ameryki.

Warto wiedzieć

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *