CUPRA została Partnerem 37. Regat o Puchar Ameryki, a CUPRA Terramar – oficjalnym samochodem zawodów

  • CUPRA została globalnym partnerem 37. edycji Regat o Puchar Ameryki, które po raz pierwszy odbędą się w Barcelonie w przyszłym roku.
  • Nowy model hiszpańskiej marki, SUV CUPRA Terramar został oficjalnym samochodem zawodów. Prezentacja pojazdu odbędzie się podczas inauguracji imprezy.
  • CUPRA podczas ogłoszenia współpracy zaprezentowała „CUPRA Cube” – zegar odliczający czas, który powstał we współpracy z firmą Omega, oficjalnym chronometrażystą 37. Regat.

CUPRA została partnerem 37. edycji Regat o Puchar Ameryki, jednego z największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych na świecie. Po raz pierwszy w ponad 170-letniej historii zawody odbędą się w Barcelonie. Jest to wyścig, w którym nikt nie zajmuje drugiego miejsca. Międzynarodowe regaty rozgrywane od 1851 roku osiągnęły skalę globalną. Zawody odbędą się w Barcelonie w okolicach Portu Vell oraz wzdłuż plaży aż do Portu Olimpijskiego w okresie między sierpniem a październikiem 2024 roku.

Aby uczcić początek tej współpracy, marka zaprezentowała „CUPRA Cube” – zegar, który odlicza czas do startu imprezy. Projekt powstał we współpracy z Omegą, oficjalnym chronometrażystą 37. edycji zawodów. Podczas inauguracji wyścigu zostanie zaprezentowany nowy SUV CUPRA Terramar – oficjalny samochód tej imprezy.

Współpraca z organizatorem prestiżowych zawodów

CUPRA jako Globalny Partner wydarzenia będzie wzmacniać widoczność własnej marki i budować swój wizerunek na rynku międzynarodowym. Hiszpański producent będzie dostępny w strefie kibica oraz w wiosce żeglarskiej, co pozwoli na nawiązanie kontaktu zarówno z fanami zawodów, mieszkańcami Barcelony oraz miłośnikami wyścigów na całym świecie.

– Wierzymy, że nasze rodzinne miasto Barcelona jest idealnym miejscem na organizację 37. edycji Regat o Puchar Ameryki. Jako marka o sportowym charakterze napędzana emocjami, jesteśmy dumni z tego, że możemy wspierać międzynarodowe wydarzenia na tak dużą skalę, które są w pełni zgodne z wartościami marki CUPRA. Naszą ambicją jest, aby inspirować świat z Barcelony. Organizacja imprezy w tym mieście jest również świetną okazją do ponownego przeżycia ducha rywalizacji, podobnie jak podczas Igrzysk Olimpijskich w 1992 roku. Regaty to globalne wydarzenie, które ujawni najlepszą stronę tętniącej życiem Barcelony – przyznaje Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.

Podczas przyszłorocznej imprezy, po raz pierwszy w historii zawodów udział wezmą kobiety w ramach Puig Women’s America’s Cup. Inicjatywa ta ma na celu zapewnienie żeglarkom platformy do zaprezentowania swoich umiejętności w wyścigu na wysokim poziomie. Zawodniczki otrzymają również możliwość trenowania i rozwijania umiejętności przed wydarzeniem. Pomysłodawcy organizują także Youth America’s Cup, czyli wyścig żeglarski dla zawodników poniżej 25 roku życia, który będzie okazją do odkrycia wschodzących talentów. CUPRA, zostając sponsorem imprezy, wspiera integrację w sporcie oraz inspirowanie kolejnych pokoleń.

– Jesteśmy bardzo dumni z faktu dołączenia marki CUPRA do grona sponsorów 37. edycji Regat o Puchar Ameryki. Pasja do Barcelony i wysokich osiągów to coś, co nas łączy. Dzięki różnym, nietypowym aktywacjom, marka CUPRA będzie wspierać nas w nawiązywaniu kontaktu zarówno z mieszkańcami Barcelony, jak i fanami tego sportu z całego świata. Wspólnie opowiemy historię zawodów, innowacyjnych rozwiązań i inspiracji, które natchnęły nas do tej współpracy – stwierdził Grant Dalton, dyrektor generalny Regat o Puchar Ameryki.

Warto wiedzieć

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *