CUPRA została Partnerem 37. Regat o Puchar Ameryki, a CUPRA Terramar – oficjalnym samochodem zawodów

  • CUPRA została globalnym partnerem 37. edycji Regat o Puchar Ameryki, które po raz pierwszy odbędą się w Barcelonie w przyszłym roku.
  • Nowy model hiszpańskiej marki, SUV CUPRA Terramar został oficjalnym samochodem zawodów. Prezentacja pojazdu odbędzie się podczas inauguracji imprezy.
  • CUPRA podczas ogłoszenia współpracy zaprezentowała „CUPRA Cube” – zegar odliczający czas, który powstał we współpracy z firmą Omega, oficjalnym chronometrażystą 37. Regat.

CUPRA została partnerem 37. edycji Regat o Puchar Ameryki, jednego z największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych na świecie. Po raz pierwszy w ponad 170-letniej historii zawody odbędą się w Barcelonie. Jest to wyścig, w którym nikt nie zajmuje drugiego miejsca. Międzynarodowe regaty rozgrywane od 1851 roku osiągnęły skalę globalną. Zawody odbędą się w Barcelonie w okolicach Portu Vell oraz wzdłuż plaży aż do Portu Olimpijskiego w okresie między sierpniem a październikiem 2024 roku.

Aby uczcić początek tej współpracy, marka zaprezentowała „CUPRA Cube” – zegar, który odlicza czas do startu imprezy. Projekt powstał we współpracy z Omegą, oficjalnym chronometrażystą 37. edycji zawodów. Podczas inauguracji wyścigu zostanie zaprezentowany nowy SUV CUPRA Terramar – oficjalny samochód tej imprezy.

Współpraca z organizatorem prestiżowych zawodów

CUPRA jako Globalny Partner wydarzenia będzie wzmacniać widoczność własnej marki i budować swój wizerunek na rynku międzynarodowym. Hiszpański producent będzie dostępny w strefie kibica oraz w wiosce żeglarskiej, co pozwoli na nawiązanie kontaktu zarówno z fanami zawodów, mieszkańcami Barcelony oraz miłośnikami wyścigów na całym świecie.

– Wierzymy, że nasze rodzinne miasto Barcelona jest idealnym miejscem na organizację 37. edycji Regat o Puchar Ameryki. Jako marka o sportowym charakterze napędzana emocjami, jesteśmy dumni z tego, że możemy wspierać międzynarodowe wydarzenia na tak dużą skalę, które są w pełni zgodne z wartościami marki CUPRA. Naszą ambicją jest, aby inspirować świat z Barcelony. Organizacja imprezy w tym mieście jest również świetną okazją do ponownego przeżycia ducha rywalizacji, podobnie jak podczas Igrzysk Olimpijskich w 1992 roku. Regaty to globalne wydarzenie, które ujawni najlepszą stronę tętniącej życiem Barcelony – przyznaje Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.

Podczas przyszłorocznej imprezy, po raz pierwszy w historii zawodów udział wezmą kobiety w ramach Puig Women’s America’s Cup. Inicjatywa ta ma na celu zapewnienie żeglarkom platformy do zaprezentowania swoich umiejętności w wyścigu na wysokim poziomie. Zawodniczki otrzymają również możliwość trenowania i rozwijania umiejętności przed wydarzeniem. Pomysłodawcy organizują także Youth America’s Cup, czyli wyścig żeglarski dla zawodników poniżej 25 roku życia, który będzie okazją do odkrycia wschodzących talentów. CUPRA, zostając sponsorem imprezy, wspiera integrację w sporcie oraz inspirowanie kolejnych pokoleń.

– Jesteśmy bardzo dumni z faktu dołączenia marki CUPRA do grona sponsorów 37. edycji Regat o Puchar Ameryki. Pasja do Barcelony i wysokich osiągów to coś, co nas łączy. Dzięki różnym, nietypowym aktywacjom, marka CUPRA będzie wspierać nas w nawiązywaniu kontaktu zarówno z mieszkańcami Barcelony, jak i fanami tego sportu z całego świata. Wspólnie opowiemy historię zawodów, innowacyjnych rozwiązań i inspiracji, które natchnęły nas do tej współpracy – stwierdził Grant Dalton, dyrektor generalny Regat o Puchar Ameryki.

Warto wiedzieć

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *