CUPRA została Partnerem 37. Regat o Puchar Ameryki, a CUPRA Terramar – oficjalnym samochodem zawodów

  • CUPRA została globalnym partnerem 37. edycji Regat o Puchar Ameryki, które po raz pierwszy odbędą się w Barcelonie w przyszłym roku.
  • Nowy model hiszpańskiej marki, SUV CUPRA Terramar został oficjalnym samochodem zawodów. Prezentacja pojazdu odbędzie się podczas inauguracji imprezy.
  • CUPRA podczas ogłoszenia współpracy zaprezentowała „CUPRA Cube” – zegar odliczający czas, który powstał we współpracy z firmą Omega, oficjalnym chronometrażystą 37. Regat.

CUPRA została partnerem 37. edycji Regat o Puchar Ameryki, jednego z największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń sportowych na świecie. Po raz pierwszy w ponad 170-letniej historii zawody odbędą się w Barcelonie. Jest to wyścig, w którym nikt nie zajmuje drugiego miejsca. Międzynarodowe regaty rozgrywane od 1851 roku osiągnęły skalę globalną. Zawody odbędą się w Barcelonie w okolicach Portu Vell oraz wzdłuż plaży aż do Portu Olimpijskiego w okresie między sierpniem a październikiem 2024 roku.

Aby uczcić początek tej współpracy, marka zaprezentowała „CUPRA Cube” – zegar, który odlicza czas do startu imprezy. Projekt powstał we współpracy z Omegą, oficjalnym chronometrażystą 37. edycji zawodów. Podczas inauguracji wyścigu zostanie zaprezentowany nowy SUV CUPRA Terramar – oficjalny samochód tej imprezy.

Współpraca z organizatorem prestiżowych zawodów

CUPRA jako Globalny Partner wydarzenia będzie wzmacniać widoczność własnej marki i budować swój wizerunek na rynku międzynarodowym. Hiszpański producent będzie dostępny w strefie kibica oraz w wiosce żeglarskiej, co pozwoli na nawiązanie kontaktu zarówno z fanami zawodów, mieszkańcami Barcelony oraz miłośnikami wyścigów na całym świecie.

– Wierzymy, że nasze rodzinne miasto Barcelona jest idealnym miejscem na organizację 37. edycji Regat o Puchar Ameryki. Jako marka o sportowym charakterze napędzana emocjami, jesteśmy dumni z tego, że możemy wspierać międzynarodowe wydarzenia na tak dużą skalę, które są w pełni zgodne z wartościami marki CUPRA. Naszą ambicją jest, aby inspirować świat z Barcelony. Organizacja imprezy w tym mieście jest również świetną okazją do ponownego przeżycia ducha rywalizacji, podobnie jak podczas Igrzysk Olimpijskich w 1992 roku. Regaty to globalne wydarzenie, które ujawni najlepszą stronę tętniącej życiem Barcelony – przyznaje Wayne Griffiths, dyrektor generalny CUPRA.

Podczas przyszłorocznej imprezy, po raz pierwszy w historii zawodów udział wezmą kobiety w ramach Puig Women’s America’s Cup. Inicjatywa ta ma na celu zapewnienie żeglarkom platformy do zaprezentowania swoich umiejętności w wyścigu na wysokim poziomie. Zawodniczki otrzymają również możliwość trenowania i rozwijania umiejętności przed wydarzeniem. Pomysłodawcy organizują także Youth America’s Cup, czyli wyścig żeglarski dla zawodników poniżej 25 roku życia, który będzie okazją do odkrycia wschodzących talentów. CUPRA, zostając sponsorem imprezy, wspiera integrację w sporcie oraz inspirowanie kolejnych pokoleń.

– Jesteśmy bardzo dumni z faktu dołączenia marki CUPRA do grona sponsorów 37. edycji Regat o Puchar Ameryki. Pasja do Barcelony i wysokich osiągów to coś, co nas łączy. Dzięki różnym, nietypowym aktywacjom, marka CUPRA będzie wspierać nas w nawiązywaniu kontaktu zarówno z mieszkańcami Barcelony, jak i fanami tego sportu z całego świata. Wspólnie opowiemy historię zawodów, innowacyjnych rozwiązań i inspiracji, które natchnęły nas do tej współpracy – stwierdził Grant Dalton, dyrektor generalny Regat o Puchar Ameryki.

Warto wiedzieć

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *