CUPRA Studio rośnie w siłę. Hiszpański producent otwiera kolejne showroomy w Polsce

  • W Polsce funkcjonuje już 18 CUPRA Studio. Tylko w ostatnim kwartale otwarto 5 nowych lokalizacji, w Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Warszawie i Gdyni.
  • W stolicy kraju istnieją już 3 lokalizacje CUPRA Studio, a najnowszy z nich znajduje się w warszawskich Włochach.
  • Barcelońska marka nie zwalnia tempa i do końca 2023 roku planuje kolejne otwarcia swoich punktów w Polsce.

CUPRA Studio stanowi sieć showroomów hiszpańskiej marki, w których klienci mogą bliżej poznać pełną gamę modeli CUPRA, akcesoriów oraz gadżetów producenta. W związku z wzrastającą popularnością marki na świecie, zainteresowaniem klientów i rekordowymi wynikami sprzedażowymi, producent kontynuuje globalną ekspansję i otwiera nowe salony. Do końca października br. na mapie polskich sieci dealerskich pojawiło się kolejnych 5 punktów sprzedaży – w Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdyni i w Warszawie. Tym samym liczba salonów CUPRA Studio w Polsce wzrosła już do 19 punktów a marka planuje sukcesywnie rozszerzać swoją sieć o następne lokalizacje w naszym kraju.

Rozwój sieci dealerskiej w Polsce i na świecie świadczy o coraz większej popularności marki i zainteresowaniu klientów naszymi produktami. Wszystko to ma swoje odzwierciedlenie w rekordowych wynikach sprzedażowych, co przekłada się z kolei na pojawiające się nowe salony. CUPRA Studio jest naszą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby współczesnych klientów. Cupra Masterzy, czyli fani motoryzacji z chęcią zapoznają z dostępną ofertą modelową, którą poszerzamy o nowe wersje silnikowe i edycje specjalne modeli, opowiedzą o nowinkach technicznych i wprowadzą w świat marki, a wszystko to w bezpretensjonalnej atmosferze. W ten sposób gwarantujemy klientom wyjątkowe doświadczenie marki i motoryzacji – twierdzi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT & CUPRA.

Nowe CUPRA Studio w Polsce

Popularność showroomów CUPRA Studio w Polsce napędza ciągły rozwój sieci hiszpańskiej marki. W trzecim kwartale 2023 roku ich łączna liczba wzrosła do 18 punktów, dzięki otwarciu w m.in. w Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdyni. Z kolei najnowsze CUPRA Studio zlokalizowane jest w warszawskich Włochach. To już trzecia lokalizacja w stolicy Polski, w której fani marki mogą obejrzeć oraz kupić modele CUPRY. W showroomie dostępna jest pełna gama producenta, w tym najpopularniejszy Formentor w wersjach z silnikiem 150 oraz 190 KM, elektryczny Born z zasięgiem do 550 km, CUPRA Leon z bardzo przestronnym bagażnikiem o pojemności 587 litrów oraz dynamiczny SUV CUPRA Ateca z maksymalnym momentem obrotowym do 400 Nm. Zainteresowani kupnem auta mają możliwość skorzystania z jazd testowych wybranych modeli.

CUPRA Masterzy

W każdym z showroomów CUPRA Studio do dyspozycji klientów są CUPRA Masterzy, którzy dbają o najwyższą jakość obsługi. Eksperci są zarówno prawdziwymi pasjonatami motoryzacji, jak i najlepszym źródłem wiedzy o hiszpańskiej marce. Wspierają potencjalnych właścicieli nowych samochodów w wyborze i personalizacji pojazdów oraz służą odpowiedzią na wszystkie wątpliwości klientów w związku z ofertą modelową.

Warto wiedzieć

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *