CUPRA Studio rośnie w siłę. Hiszpański producent otwiera kolejne showroomy w Polsce

  • W Polsce funkcjonuje już 18 CUPRA Studio. Tylko w ostatnim kwartale otwarto 5 nowych lokalizacji, w Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Warszawie i Gdyni.
  • W stolicy kraju istnieją już 3 lokalizacje CUPRA Studio, a najnowszy z nich znajduje się w warszawskich Włochach.
  • Barcelońska marka nie zwalnia tempa i do końca 2023 roku planuje kolejne otwarcia swoich punktów w Polsce.

CUPRA Studio stanowi sieć showroomów hiszpańskiej marki, w których klienci mogą bliżej poznać pełną gamę modeli CUPRA, akcesoriów oraz gadżetów producenta. W związku z wzrastającą popularnością marki na świecie, zainteresowaniem klientów i rekordowymi wynikami sprzedażowymi, producent kontynuuje globalną ekspansję i otwiera nowe salony. Do końca października br. na mapie polskich sieci dealerskich pojawiło się kolejnych 5 punktów sprzedaży – w Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdyni i w Warszawie. Tym samym liczba salonów CUPRA Studio w Polsce wzrosła już do 19 punktów a marka planuje sukcesywnie rozszerzać swoją sieć o następne lokalizacje w naszym kraju.

Rozwój sieci dealerskiej w Polsce i na świecie świadczy o coraz większej popularności marki i zainteresowaniu klientów naszymi produktami. Wszystko to ma swoje odzwierciedlenie w rekordowych wynikach sprzedażowych, co przekłada się z kolei na pojawiające się nowe salony. CUPRA Studio jest naszą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby współczesnych klientów. Cupra Masterzy, czyli fani motoryzacji z chęcią zapoznają z dostępną ofertą modelową, którą poszerzamy o nowe wersje silnikowe i edycje specjalne modeli, opowiedzą o nowinkach technicznych i wprowadzą w świat marki, a wszystko to w bezpretensjonalnej atmosferze. W ten sposób gwarantujemy klientom wyjątkowe doświadczenie marki i motoryzacji – twierdzi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT & CUPRA.

Nowe CUPRA Studio w Polsce

Popularność showroomów CUPRA Studio w Polsce napędza ciągły rozwój sieci hiszpańskiej marki. W trzecim kwartale 2023 roku ich łączna liczba wzrosła do 18 punktów, dzięki otwarciu w m.in. w Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdyni. Z kolei najnowsze CUPRA Studio zlokalizowane jest w warszawskich Włochach. To już trzecia lokalizacja w stolicy Polski, w której fani marki mogą obejrzeć oraz kupić modele CUPRY. W showroomie dostępna jest pełna gama producenta, w tym najpopularniejszy Formentor w wersjach z silnikiem 150 oraz 190 KM, elektryczny Born z zasięgiem do 550 km, CUPRA Leon z bardzo przestronnym bagażnikiem o pojemności 587 litrów oraz dynamiczny SUV CUPRA Ateca z maksymalnym momentem obrotowym do 400 Nm. Zainteresowani kupnem auta mają możliwość skorzystania z jazd testowych wybranych modeli.

CUPRA Masterzy

W każdym z showroomów CUPRA Studio do dyspozycji klientów są CUPRA Masterzy, którzy dbają o najwyższą jakość obsługi. Eksperci są zarówno prawdziwymi pasjonatami motoryzacji, jak i najlepszym źródłem wiedzy o hiszpańskiej marce. Wspierają potencjalnych właścicieli nowych samochodów w wyborze i personalizacji pojazdów oraz służą odpowiedzią na wszystkie wątpliwości klientów w związku z ofertą modelową.

Warto wiedzieć

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *