Wiadomości

CUPRA Studio rośnie w siłę. Hiszpański producent otwiera kolejne showroomy w Polsce

  • W Polsce funkcjonuje już 18 CUPRA Studio. Tylko w ostatnim kwartale otwarto 5 nowych lokalizacji, w Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Warszawie i Gdyni.
  • W stolicy kraju istnieją już 3 lokalizacje CUPRA Studio, a najnowszy z nich znajduje się w warszawskich Włochach.
  • Barcelońska marka nie zwalnia tempa i do końca 2023 roku planuje kolejne otwarcia swoich punktów w Polsce.

CUPRA Studio stanowi sieć showroomów hiszpańskiej marki, w których klienci mogą bliżej poznać pełną gamę modeli CUPRA, akcesoriów oraz gadżetów producenta. W związku z wzrastającą popularnością marki na świecie, zainteresowaniem klientów i rekordowymi wynikami sprzedażowymi, producent kontynuuje globalną ekspansję i otwiera nowe salony. Do końca października br. na mapie polskich sieci dealerskich pojawiło się kolejnych 5 punktów sprzedaży – w Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdyni i w Warszawie. Tym samym liczba salonów CUPRA Studio w Polsce wzrosła już do 19 punktów a marka planuje sukcesywnie rozszerzać swoją sieć o następne lokalizacje w naszym kraju.

Rozwój sieci dealerskiej w Polsce i na świecie świadczy o coraz większej popularności marki i zainteresowaniu klientów naszymi produktami. Wszystko to ma swoje odzwierciedlenie w rekordowych wynikach sprzedażowych, co przekłada się z kolei na pojawiające się nowe salony. CUPRA Studio jest naszą odpowiedzią na zmieniające się potrzeby współczesnych klientów. Cupra Masterzy, czyli fani motoryzacji z chęcią zapoznają z dostępną ofertą modelową, którą poszerzamy o nowe wersje silnikowe i edycje specjalne modeli, opowiedzą o nowinkach technicznych i wprowadzą w świat marki, a wszystko to w bezpretensjonalnej atmosferze. W ten sposób gwarantujemy klientom wyjątkowe doświadczenie marki i motoryzacji – twierdzi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT & CUPRA.

Nowe CUPRA Studio w Polsce

Popularność showroomów CUPRA Studio w Polsce napędza ciągły rozwój sieci hiszpańskiej marki. W trzecim kwartale 2023 roku ich łączna liczba wzrosła do 18 punktów, dzięki otwarciu w m.in. w Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdyni. Z kolei najnowsze CUPRA Studio zlokalizowane jest w warszawskich Włochach. To już trzecia lokalizacja w stolicy Polski, w której fani marki mogą obejrzeć oraz kupić modele CUPRY. W showroomie dostępna jest pełna gama producenta, w tym najpopularniejszy Formentor w wersjach z silnikiem 150 oraz 190 KM, elektryczny Born z zasięgiem do 550 km, CUPRA Leon z bardzo przestronnym bagażnikiem o pojemności 587 litrów oraz dynamiczny SUV CUPRA Ateca z maksymalnym momentem obrotowym do 400 Nm. Zainteresowani kupnem auta mają możliwość skorzystania z jazd testowych wybranych modeli.

CUPRA Masterzy

W każdym z showroomów CUPRA Studio do dyspozycji klientów są CUPRA Masterzy, którzy dbają o najwyższą jakość obsługi. Eksperci są zarówno prawdziwymi pasjonatami motoryzacji, jak i najlepszym źródłem wiedzy o hiszpańskiej marce. Wspierają potencjalnych właścicieli nowych samochodów w wyborze i personalizacji pojazdów oraz służą odpowiedzią na wszystkie wątpliwości klientów w związku z ofertą modelową.

Warto wiedzieć

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *