Pierwsze dziewięć miesięcy 2023 roku Automobili Lamborghini zakończyło znakomitymi wynikami, bijąc rekordy pod względem sprzedaży, obrotu i rentowności oraz ustanawiając historyczne kamienie milowe dla firmy. Po raz pierwszy w historii włoskiego producenta obrót po trzech kwartałach przekroczył 2 miliardy euro, co oznacza wzrost o +5,2% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Wynik operacyjny wyniósł 618 milionów euro, przewyższając poziom roku podatkowego 2022.
Po trzech kwartałach 2023 roku firma dostarczyła klientom 7 744 samochody, co oznacza wzrost o +4,2% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Wśród najczęściej wybieranych modeli są Urus i Huracán, które zostały wyprzedane do końca produkcji, przewidzianej na drugą połowę 2024 roku. Po tym czasie oferta producenta zostanie w pełni zelektryfikowana.
– Automobili Lamborghini nieustannie pobija kolejne rekordy, co świadczy o trafności podejmowanych przez nas decyzji i zdolności firmy do dostosowywania się do zmian jakie zachodzą w branży. W nadchodzących miesiącach będziemy kontynuować nasz program Direzione Cor Tauri. Jednym z kluczowych etapów jego wdrażania będzie dostarczenie pierwszym klientom hybrydowego modelu Revuelto – mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
Najwięcej samochodów włoskiego producenta dostarczono w Stanach Zjednoczonych (2 342 egzemplarzy), na drugim miejscu plasują się Niemcy (709), następnie Wielka Brytania (688), obszar kontynentalny Chin, Hongkongu i Makau (643), Japonia (434), Bliski Wschód (370) i Włochy (336). W całym regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) w pierwszych 9 miesiącach roku dostarczono 3 117 samochodów. Na drugim miejscu pod względem makroregionów jest Ameryka z wynikiem 2 728 egzemplarzy, a podium zamyka region Azji i Pacyfiku z liczbą 1899 egzemplarzy.
– Przekroczenie wyniku operacyjnego z analogicznego okresu roku podatkowego 2022, przy jednoczesnej poprawie rentowności, świadczy o dalszym potencjale wzrostu Automobili Lamborghini. Mamy duże oczekiwania co do ostatniego kwartału. Wierzymy, że dążymy w kierunku najlepszego roku finansowego w historii firmy, co jeszcze bardziej wzmocni naszą pozycję w segmencie luksusowym – dodaje Paolo Poma, Dyrektor Zarządzający i Dyrektor Finansowy Automobili Lamborghini.
Trzeci kwartał 2023 roku przyniósł firmie wiele innowacji, które dowodzą przyszłościowej strategii Lamborghini. W sierpniu, podczas Monterey Car Week, przedstawiono model koncepcyjny Lanzador, który jest wizjonerską zapowiedzią przyszłej, czwartej linii modelowej marki. Samochód będzie pierwszym w pełni elektrycznym pojazdem włoskiego producenta. Jego produkcję zaplanowano na 2028 rok.
Lamborghini Lanzador wyznacza kierunek podróży marki ku elektryfikacji, ogłoszonej w 2021 roku w ramach strategii „Direzione Cor Tauri”. Między innymi za skuteczną realizację tego planu firma we wrześniu została uznana za jednego z Mistrzów Zrównoważonego Rozwoju 2023/2024. Ta prestiżowa nagroda przyznawana jest przez ITQF (Niemiecki Instytut Jakości i Finansów), który co roku wskazuje firmy najbardziej zaangażowane w ochronę środowiska.
Świetne wyniki finansowe przekładają się również na liczbę nowych punktów sprzedaży. W trzecim kwartale otwarto cztery nowe salony dealerskie w Sapporo, Lugano, Weronie i Budapeszcie. Umocniło to globalny zasięg firmy, który obecnie obejmuje 182 dealerów na 54 rynkach.