SEAT – marka stworzona dla flot

  • Oferta dla firm SEAT for Business i pakiet Full Service Leasing to rozwiązania stworzone z myślą omanagerach flotowych.
  • Bogate wyposażenie oraz szeroka gama jednostek napędowych modeli SEAT-a odpowiada potrzebom współczesnych przedsiębiorców.
  • Hiszpańska markaskupia się przede wszystkim na kierowcy i jego oczekiwaniach.Różnorodna oferta modelowa jest dopasowana do potrzeb każdego klienta.

Marka SEAT oferuje ciekawe rozwiązaniadla przedsiębiorców stawiających na rozwijanie swojego biznesu. Hiszpańska firmato nie tylko samochody, ale również kompleksowe i skuteczne rozwiązaniaułatwiające ich eksploatację.

Nowoczesny design i efektywność

W portfolio producenta z Martorell znajdują się samochody o nowoczesnym designie i maksymalnej efektywności, które doskonale radzą sobie z wyzwaniami stawianymi przez współczesnych kierowców. Niezależnie od tego, czy klient potrzebuje mocnego hatchbacka, przestronnego SUV-a czy luksusowego samochodu służbowego – SEAT ma w swojej ofercie model odpowiadający aktualnemu zapotrzebowaniu.

– Jednym z kluczowych aspektów, na które zwracamy uwagę przy tworzeniu samochodów dla flot, jest wartość rezydualna pojazdu. Rozumiemy, że dla firm liczą się koszty, dlatego staramy się zapewnić naszym klientom większą wartość oraz niższe koszty utrzymania. Dzięki temuwybierając samochody SEAT-a, przedsiębiorcy mogą liczyć na więcej oszczędności dla własnej firmy– mówi Marcin Rzepczyński, Dyrektor Sprzedaży SEAT.

Zwycięska drużyna

Modele, które znajdują się w ofercie skierowanej dla flot biznesowych zostały docenione przez ekspertów i otrzymały prestiżowe nagrody branżowe. Dobrym przykładem jest SEAT Leon, który zdobył nagrodę FleetAward w 2016 roku w Hiszpanii i uzyskał tytuł Best Station Wagon of the Year w tym samym roku w Turcji. SEAT Ateca otrzymał wyróżnienie Fleet News Award w 2017 roku oraz tytuł Najlepszego Samochodu w Europie w 2017 roku. Model SEAT Aronabył zdobywcąnagrody Red Dot Design Award 2017 i został uznany za najlepszy crossover przez magazyny Auto Moto, Auto Świat i MOTOR. To tylko niektóre z wyróżnień, które potwierdzają jakość samochodów marki SEAT z myślą o biznesie.

Full Service Leasing – rozwiązanie dla managerów flotowych

Full Service Leasing to kompleksowe i skrojone na miarę wsparcie w zarządzaniu kosztami, ubezpieczeniem, naprawami serwisowymi i eksploatacją opon. Dzięki tej usłudze, managerowie mają możliwość w pełni skoncentrować się na strategicznym prowadzeniu swojego biznesu, pozostawiając pozostałe aspekty trosce producenta.

Warto wiedzieć

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *