We Wrocławiu powstało największe CUPRA Studio w Polsce. To już 12. showroom marki na terenie kraju

  • CUPRA Studio to designerski concept store marki, w którym klienci mają możliwość nabycia wszystkich dostępnych modeli hiszpańskiego producenta.
  • Producent z Martorell posiada obecnie 12 obiektów CUPRA Studio w całym kraju.
  • Wrocławskie studio to największy showroom marki w Polsce oraz druga lokalizacja na terenie województwa dolnośląskiego.

Hiszpański producent otwiera swoje 12. CUPRA Studio w Polsce, które zlokalizowane jest we wrocławskim salonie samochodowym Motorpol. Jest to największy showroom marki na terenie kraju. CUPRA ponownie wprowadza swój autorski concept store w województwie dolnośląskim, w którym cieszy się dużą popularnością. Dzięki kolejnej lokalizacji marka ma możliwość dotarcia do nowych nabywców oraz inspirować ich klimatem Barcelony.

Każde kolejne otwarcie cieszy nas równie mocno jak pierwsze. To już 12. CUPRA Studio w kraju. Obserwowanie ciągłego rozwoju marki i jej społeczności w Polsce napawa mnie ogromną dumą. Dzisiaj CUPRA Studio są już obecne w niemal wszystkich największych polskich miastach. Jeśli dodamy do tego wysokiej jakości obsługę, profesjonalny serwis oraz troskę naszych wyjątkowych CUPRA Masterów, otrzymujemy najbardziej atrakcyjny koncept tego typu na rynku – mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek CUPRA i Seat w Polsce.

CUPRA Studio to sieć designerskich concept store, w których klienci mogą przede wszystkim porozmawiać o motoryzacji z zaangażowanymi Cupra Masterami, obejrzeć modele hiszpańskiej marki oraz je nabyć. CUPRA priorytetowo traktuje spotkania z  klientami, dlatego na gości nowego Studio czeka drużyna CUPRA Masterów, którzy są prawdziwymi pasjonatami motoryzacji. Eksperci służą pomocą w procesie wyboru i personalizacji samochodów, a także udzielają odpowiedzi na wszelkie pytania klientów.

Przestrzeń CUPRA Studio stworzona jest z myślą o miłośnikach marki, dlatego całość zaprojektowana została w sposób, który oddaje jej nietuzinkowy charakter. To także miejsce w którym mogą odbywać się wydarzenia branżowe oraz kulturalne.

Powierzchnia obiektu wynosi prawie 900 mkw  i jest to największe studio marki na terenie Polski. Showroom znajduje się na alei Karkonoskiej 81 we Wrocławiu  i dostępny jest dla klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-18:00 oraz w soboty w godzinach 9:00-15:00.

Warto wiedzieć

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *