We Wrocławiu powstało największe CUPRA Studio w Polsce. To już 12. showroom marki na terenie kraju

  • CUPRA Studio to designerski concept store marki, w którym klienci mają możliwość nabycia wszystkich dostępnych modeli hiszpańskiego producenta.
  • Producent z Martorell posiada obecnie 12 obiektów CUPRA Studio w całym kraju.
  • Wrocławskie studio to największy showroom marki w Polsce oraz druga lokalizacja na terenie województwa dolnośląskiego.

Hiszpański producent otwiera swoje 12. CUPRA Studio w Polsce, które zlokalizowane jest we wrocławskim salonie samochodowym Motorpol. Jest to największy showroom marki na terenie kraju. CUPRA ponownie wprowadza swój autorski concept store w województwie dolnośląskim, w którym cieszy się dużą popularnością. Dzięki kolejnej lokalizacji marka ma możliwość dotarcia do nowych nabywców oraz inspirować ich klimatem Barcelony.

Każde kolejne otwarcie cieszy nas równie mocno jak pierwsze. To już 12. CUPRA Studio w kraju. Obserwowanie ciągłego rozwoju marki i jej społeczności w Polsce napawa mnie ogromną dumą. Dzisiaj CUPRA Studio są już obecne w niemal wszystkich największych polskich miastach. Jeśli dodamy do tego wysokiej jakości obsługę, profesjonalny serwis oraz troskę naszych wyjątkowych CUPRA Masterów, otrzymujemy najbardziej atrakcyjny koncept tego typu na rynku – mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek CUPRA i Seat w Polsce.

CUPRA Studio to sieć designerskich concept store, w których klienci mogą przede wszystkim porozmawiać o motoryzacji z zaangażowanymi Cupra Masterami, obejrzeć modele hiszpańskiej marki oraz je nabyć. CUPRA priorytetowo traktuje spotkania z  klientami, dlatego na gości nowego Studio czeka drużyna CUPRA Masterów, którzy są prawdziwymi pasjonatami motoryzacji. Eksperci służą pomocą w procesie wyboru i personalizacji samochodów, a także udzielają odpowiedzi na wszelkie pytania klientów.

Przestrzeń CUPRA Studio stworzona jest z myślą o miłośnikach marki, dlatego całość zaprojektowana została w sposób, który oddaje jej nietuzinkowy charakter. To także miejsce w którym mogą odbywać się wydarzenia branżowe oraz kulturalne.

Powierzchnia obiektu wynosi prawie 900 mkw  i jest to największe studio marki na terenie Polski. Showroom znajduje się na alei Karkonoskiej 81 we Wrocławiu  i dostępny jest dla klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-18:00 oraz w soboty w godzinach 9:00-15:00.

Warto wiedzieć

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *