Wiadomości

We Wrocławiu powstało największe CUPRA Studio w Polsce. To już 12. showroom marki na terenie kraju

  • CUPRA Studio to designerski concept store marki, w którym klienci mają możliwość nabycia wszystkich dostępnych modeli hiszpańskiego producenta.
  • Producent z Martorell posiada obecnie 12 obiektów CUPRA Studio w całym kraju.
  • Wrocławskie studio to największy showroom marki w Polsce oraz druga lokalizacja na terenie województwa dolnośląskiego.

Hiszpański producent otwiera swoje 12. CUPRA Studio w Polsce, które zlokalizowane jest we wrocławskim salonie samochodowym Motorpol. Jest to największy showroom marki na terenie kraju. CUPRA ponownie wprowadza swój autorski concept store w województwie dolnośląskim, w którym cieszy się dużą popularnością. Dzięki kolejnej lokalizacji marka ma możliwość dotarcia do nowych nabywców oraz inspirować ich klimatem Barcelony.

Każde kolejne otwarcie cieszy nas równie mocno jak pierwsze. To już 12. CUPRA Studio w kraju. Obserwowanie ciągłego rozwoju marki i jej społeczności w Polsce napawa mnie ogromną dumą. Dzisiaj CUPRA Studio są już obecne w niemal wszystkich największych polskich miastach. Jeśli dodamy do tego wysokiej jakości obsługę, profesjonalny serwis oraz troskę naszych wyjątkowych CUPRA Masterów, otrzymujemy najbardziej atrakcyjny koncept tego typu na rynku – mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek CUPRA i Seat w Polsce.

CUPRA Studio to sieć designerskich concept store, w których klienci mogą przede wszystkim porozmawiać o motoryzacji z zaangażowanymi Cupra Masterami, obejrzeć modele hiszpańskiej marki oraz je nabyć. CUPRA priorytetowo traktuje spotkania z  klientami, dlatego na gości nowego Studio czeka drużyna CUPRA Masterów, którzy są prawdziwymi pasjonatami motoryzacji. Eksperci służą pomocą w procesie wyboru i personalizacji samochodów, a także udzielają odpowiedzi na wszelkie pytania klientów.

Przestrzeń CUPRA Studio stworzona jest z myślą o miłośnikach marki, dlatego całość zaprojektowana została w sposób, który oddaje jej nietuzinkowy charakter. To także miejsce w którym mogą odbywać się wydarzenia branżowe oraz kulturalne.

Powierzchnia obiektu wynosi prawie 900 mkw  i jest to największe studio marki na terenie Polski. Showroom znajduje się na alei Karkonoskiej 81 we Wrocławiu  i dostępny jest dla klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-18:00 oraz w soboty w godzinach 9:00-15:00.

Warto wiedzieć

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *