We Wrocławiu powstało największe CUPRA Studio w Polsce. To już 12. showroom marki na terenie kraju

  • CUPRA Studio to designerski concept store marki, w którym klienci mają możliwość nabycia wszystkich dostępnych modeli hiszpańskiego producenta.
  • Producent z Martorell posiada obecnie 12 obiektów CUPRA Studio w całym kraju.
  • Wrocławskie studio to największy showroom marki w Polsce oraz druga lokalizacja na terenie województwa dolnośląskiego.

Hiszpański producent otwiera swoje 12. CUPRA Studio w Polsce, które zlokalizowane jest we wrocławskim salonie samochodowym Motorpol. Jest to największy showroom marki na terenie kraju. CUPRA ponownie wprowadza swój autorski concept store w województwie dolnośląskim, w którym cieszy się dużą popularnością. Dzięki kolejnej lokalizacji marka ma możliwość dotarcia do nowych nabywców oraz inspirować ich klimatem Barcelony.

Każde kolejne otwarcie cieszy nas równie mocno jak pierwsze. To już 12. CUPRA Studio w kraju. Obserwowanie ciągłego rozwoju marki i jej społeczności w Polsce napawa mnie ogromną dumą. Dzisiaj CUPRA Studio są już obecne w niemal wszystkich największych polskich miastach. Jeśli dodamy do tego wysokiej jakości obsługę, profesjonalny serwis oraz troskę naszych wyjątkowych CUPRA Masterów, otrzymujemy najbardziej atrakcyjny koncept tego typu na rynku – mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek CUPRA i Seat w Polsce.

CUPRA Studio to sieć designerskich concept store, w których klienci mogą przede wszystkim porozmawiać o motoryzacji z zaangażowanymi Cupra Masterami, obejrzeć modele hiszpańskiej marki oraz je nabyć. CUPRA priorytetowo traktuje spotkania z  klientami, dlatego na gości nowego Studio czeka drużyna CUPRA Masterów, którzy są prawdziwymi pasjonatami motoryzacji. Eksperci służą pomocą w procesie wyboru i personalizacji samochodów, a także udzielają odpowiedzi na wszelkie pytania klientów.

Przestrzeń CUPRA Studio stworzona jest z myślą o miłośnikach marki, dlatego całość zaprojektowana została w sposób, który oddaje jej nietuzinkowy charakter. To także miejsce w którym mogą odbywać się wydarzenia branżowe oraz kulturalne.

Powierzchnia obiektu wynosi prawie 900 mkw  i jest to największe studio marki na terenie Polski. Showroom znajduje się na alei Karkonoskiej 81 we Wrocławiu  i dostępny jest dla klientów od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-18:00 oraz w soboty w godzinach 9:00-15:00.

Warto wiedzieć

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *