YIT oraz ScreenCharge uruchamiają swoją pierwszą wspólną ładowarkę dla samochodów elektrycznych

Na osiedlu Parkur Residence, przy ul. Kłobuckiej 27 w Warszawie, oddano do użytku ogólnodostępną ładowarkę dla „elektryków”. Fiński deweloper zapowiada, że takie urządzenia będą sukcesywnie instalowane we współpracy z firmą ScreenCharge na terenie wszystkich inwestycji YIT.

YIT wspiera elektromobilność

Jesteśmy firmą wywodzącą się z Finlandii, a zrównoważony rozwój od samego początku stanowił fundament strategii YIT. Dlatego m.in. projektując nasze osiedla, część miejsc w garażach podziemnych zawsze przeznaczamy pod instalacje do ładowania samochodów elektrycznych i hybrydowych. Będąc konsekwentnymi w swej filozofii, tym razem postanowiliśmy pójść o krok dalej uruchamiając ogólnodostępną ładowarkę zewnętrzną, z której skorzystać mogą wszyscy chętni. Wierzymy, że w ten sposób dokładamy swoją cegiełkę do rozwoju elektromobilności w Polsce – mówi Tomasz Konarski, prezes YIT Polska.

ScreenCharge to firma, która w innowacyjny sposób łączy rynek ładowarek do pojazdów elektrycznych z rynkiem reklamy. Na stacjach projektowanych przez nowego partnera YIT wyświetlane są bowiem materiały wizualne, w tym przekazy komercyjne oraz ogłoszenia społeczne.

Jednym z pierwszych kroków, jakie powinny podjąć światowe gospodarki, by zagwarantować kolejnym pokoleniom lepszą przyszłość, jest ograniczenie emisji gazów cieplarnianych. W tym celu możemy np. przesiąść się do samochodów hybrydowych lub w pełni elektrycznych. Cieszymy się, że razem z firmą YIT, z którą łączą nas wspólne wartości i cele, możemy rozbudowywać sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych – mówi Marcin Matyjaszczyk, prezes ScreenCharge. 

YIT przy współpracy ze ScreenCharge planuje stopniowe uruchomienie ładowarek do samochodów elektrycznych na terenie swoich wszystkich, obecnych oraz przyszłych, inwestycji.

Elektromobilność rozwija się w Polsce

Z danych Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych wynika, że liczba zarejestrowanych elektrycznych samochodów osobowych, w tym pojazdów w pełni elektrycznych (BEV) i aut hybrydowych plug-in (PHEV) na koniec lipca 2023 r. wyniosła 82 955 sztuk – czyli o 57,7 proc. więcej niż w styczniu bieżącego roku. Oznacza to, że popyt na „elektryki” w Polsce rośnie, a wraz z nim – potrzeba rozbudowy sieci ogólnodostępnych stacji ładowania. Ich liczba na koniec lipca 2023 r. wynosiła 2953. Według PSPA do 2030 r. ma ona wzrosnąć do prawie 100 tys. Ponadto, zgodnie z unijnymi regulacjami, w ciągu 7 lat publiczne punkty ładowania mają być rozmieszczone co 60 km wzdłuż głównych tras transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.

Warto wiedzieć

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *