CUPRA Formentor dostępna z nowym pakietem Copper +

  • CUPRA wprowadza nowy pakiet wyposażenia Copper+, który jeszcze mocniej podkreśla unikalne DNA marki.
  • Nowy pakiet dostępny jest do wszystkich wersji modelu Formentor i obejmuje 19-calowe felgi aluminiowe CUPRA Machined Sport Black / Copper w kolorze czarnym z miedzianymi elementami.
  • Formentor jest najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. W 2022 roku dostarczono do klientów 97 600 egzemplarzy, co stanowiło 63,8% całkowitej sprzedaży. W Polsce sprzedaż modelu osiągnęła poziom 2 668 egzemplarzy, przekraczając 85% całkowitej sprzedaży w kraju.

Formentor, flagowy model hiszpańskiej marki CUPRA, przyciąga nietuzinkowych klientów odważnym designem i sportowym charakterem. Dynamiczny crossover odznacza się także wieloma możliwościami konfiguracji. Od teraz, wachlarz opcji stylistycznych zostaje poszerzony o nowy pakiet – Copper+, który podkreśla miedziane elementy stylistyczne samochodu. Nowy pakiet dostępny jest dla wszystkich wersji silnikowych modelu: benzynowej 150 KM, 190 KM, 245 KM, 310 KM i 390 KM.

Nowa propozycja obejmuje 19-calowe felgi aluminiowe CUPRA Machined Sport Black / Copper, w kolorze czarnym z miedzianymi elementami. Jeszcze mocniejsze zaakcentowanie dodatków w kolorze miedzi ma na celu podkreślenie unikalnego DNA hiszpańskiej marki, która od samego początku wykorzystuje w designie swoich samochodów oraz w logotypie inspiracje tym kolorem. Barwa nawiązuje do koloru nieba, jaki można zaobserwować podczas zachodu słońca nad Morzem Śródziemnym. To właśnie ten odcień zainspirował designerów CUPRY do wykorzystania go jako motywu przewodniego wszystkich modeli marki.

Poza elementami stylistycznymi, pakiet Copper+ zawiera także m.in. system nawigacyjny Navi System+, asystenta świateł drogowych High Beam Assist, predykcyjny tempomat (ACC), system rozpoznawania znaków drogowych oraz monitorowania martwego pola Side Assist, a także liczne funkcjonalności związane z multimediami i łącznością.

Formentor jest najchętniej wybieranym przez klientów modelem marki CUPRA. Pojazd wyróżnia się oryginalną linią nadwozia, która została poprowadzona tak, by wywołać emocje i wyeksponować unikalny charakter samochodu. Obniżone zawieszenie nawiązuje do sportowego rodowodu marki, a wyraźnie zaznaczony tył i wydłużona maska nadają mu dynamicznych proporcji. Odważny design samochodu został doceniony w prestiżowym konkursie Red Dot Award w 2021 roku.

Cena pakietu Copper+ wynosi 6 557 zł. Szczegóły dotyczące nowego rozwiązania dostępne są w konfiguratorze na stronie www.cupraofficial.pl

CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl, emocje i wyjątkowe osiągi. Powstała w 2018 roku w Barcelonie. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Martorell, a sprzedaż odbywa się poprzez sieć wyspecjalizowanych punktów na całym świecie.  

W 2021 roku CUPRA utrzymała trend wzrostowy i napędzana sukcesem Formentora potroiła swoją sprzedaż, uzyskując poziom niemal 80 000 egzemplarzy. 

Udowadniając, że elektryfikacja i sportowy charakter doskonale do siebie pasują, w 2021 roku CUPRA zaprezentowała pierwszy w 100% elektryczny samochód marki – CUPRA Born. W 2022 roku firma poszerzyła gamę tego modelu o pojazdy z różnymi pojemnościami akumulatorów, a także o mocniejszą wersję e-Boost. Marka wprowadziła również ekskluzywną, limitowaną edycję modelu CUPRA Formentor VZ5. 

W 2024 roku premierę będzie miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan oraz pierwszy zelektryfikowany sportowy SUV, czyli CUPRA Terramar. Rok później na motoryzacyjnym rynku pojawi się najbardziej radykalna interpretacja miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowana koncepcją CUPRA UrbanRebel.

CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona oraz sponsorem zawodów World Padel Tour i eSports Club Finetwork KOI. Wspiera takie projekty jak festiwal Primavera Sound oraz produkcja łodzi motorowych we współpracy z De Antonio Yachts.

Ambasadorzy marki stanowią część międzynarodowego zespołu CUPRA Tribe i chcą być siłą napędową zmian. Wśród nich są: miejski artysta działający pod pseudonimem TV Boy, złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saúl Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz zdobywczyni Złotej Piłki i najlepsza piłkarka FIFA, Alexia Putellas. Od 2022 roku polskim Partnerem marki CUPRA jest Szymon Godziek, zawodnik specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride.

Warto wiedzieć

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *