Przygotuj swój jednoślad do wiosny!

Na pierwsze naprawdę ciepłe wiosenne dni z niecierpliwością czekają obecnie wszyscy entuzjaści dwóch kółek – rowerów, hulajnóg, motocykli i skuterów. Przez ostatnie pół roku ich pojazdy stały bowiem zaparkowane w garażach, czekając na sprzyjające warunki na drogach. Czekając na ten moment, warto poświęcić czas na prawidłowe przygotowanie swojego „rumaka” do jazdy.

Przed pierwszą jazdą motocyklem lub skuterem należy obowiązkowo naładować akumulator, nasmarować łańcuch, oraz napełnić bak. Warto także sprawdzić poziom oleju oraz cieczy w układzie chłodzenia. Dobrze jest zrobić ogólny przegląd i sprawdź czy działają wszystkie światła: przednia i tylna lampa, światło stopu, kierunkowskazy oraz światła pozycyjne. Nie wolno oczywiście zapomnieć o skontrolowanie działania hamulców oraz poziom płynu hamulcowego!

Dodatkowym przydatnym wyposażeniem każdego motocykla będzie wideorejestrator, który w razie jakichkolwiek trudności na drodze nagra całe niebezpieczne zajście. Najlepszym rozwiązaniem będzie wybór modelu, który nagra zarówno to, co dzieje się z przodu, jak i z tyłu, np. Mio MiVueM760D z tylną kamerą. Urządzenie to nagrywa obraz w jakości Full HD, posiada super jasny obiektyw o przesłonie F1.6 oraz rzeczywisty kąt widzenia 130°. Dzięki wbudowanemu modułowi GPS możliwa jest precyzyjna lokalizacja czasu i miejsca zdarzenia. Dzięki autorskiej technologii Mio Night Vision Pro nagrane obrazy są jasne i wyraźne nawet w słabych warunkach oświetleniowych. Wbudowane Wi-Fi pozwoli na szybkie wykonanie kopii zapasowej filmów na smartfonie oraz ich udostępnianie w mediach społecznościowych.

Po każdej zimie na drogach znajduje się mnóstwo zanieczyszczeń, w tym przede wszystkim soli (tak, nawet jeśli miniona zima była uboga w śnieg!). Sól drogowa niszczy lakier oraz elementy podwozia, dlatego po powrocie z pierwszej pozimowej trasy, motocykl należy starannie umyć.

Jeżeli natomiast jesteś rowerzystą, powinieneś w pierwszej kolejności umyć swój rower, dokładnie wyczyścić łańcuch i starannie go nasmarować. Smarowania wymaga także mechanizm przerzutek, hamulców oraz manetek. Niezbędne będzie także sprawdzenie ciśnienia w kołach oraz odpowiednie ich napompowanie. Warto w tym czasie oddać rower do profesjonalnego serwisu, ponieważ sam możesz nie wykryć wszystkich usterek i niedociągnięć.

Przydatnym dodatkiem, który sprawdzi się dla wszystkich jednośladów jest Mio MiVueM700, która może być zamontowana nie tylko na motocyklach i skuterach, ale również na rowerach i hulajnogach. Ta kamera nagrywa filmy w jakości Full HD 1080P z szybkością 60 kl./s. Nagrania są rejestrowane w jakości 2K/1440p o szerokim kącie widzenia 140°, co pozwala na zapisania każdego szczegółu podczas jazdy. Kamera posiada wodoodporność typu IP67 i metalową obudowę, dlatego jest odporna i wytrzymała na różne warunki atmosferyczne.

Model Mio MiVueM700 można doposażyć w tylną kamerę Mio MiVue M40. Dzięki wysokiej wartości przysłony (F1.6), sensorowi STARVIS klasy premium kamera ta bardzo jasno i wyraźnie uchwyci to, co dzieje się za motocyklem, skuterem czy motorowerem, czy rowerem elektrycznym.

Kiedy zaczniesz wyjeżdżać na pierwsze wiosenne wojaże, zachowaj szczególną ostrożność! Unikaj szybkiej jazdy i nie „wyskakuj” nagle zza kolumny samochodów – pamiętaj, że w przeciągu zimowych miesięcy wiele kierowców samochodów zdążyło się „odzwyczaić” od obecności motocyklistów i cyklistów na drogach. Daj więc kierowcom czas na bezpieczną reakcję. Ty również mogłeś delikatnie „wyjść z wprawy”, więc podejdź do pierwszych podróży na spokojnie.

Pamiętaj, że od tego, jak dokładnie i starannie przygotujesz swój pojazd do jazdy, zależy bezpieczeństwo twoje oraz innych uczestników ruchu drogowego. Nie spiesz się więc – masz przed sobą cały nowy sezon, by nacieszyć się jazdą!

Warto wiedzieć

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *